Експозиция на производството на една фирма, в която се отразяват традициите, историческото развитие и постиженията й. В някои случаи по-големите П.м. прерастват в музеи на цяло производство или отрасъл. П.м. са едно от силните средства на фирмения ПР за вътрешно и външно предназначение (при политиката на отворени врати - допускане на единични или колективни посещения постоянно или в определени дни). При най-големите П.м. входът се заплаща.
Най-известни са П.м. в областта на автомобилостроенето (музеите "Фол" в Детройт, САЩ и "Рено" в Булон-Бийанкур, Франция), на електротехниката (музеят "Филипс", Холандия). Особено интересни за масовата публика са заводските музеи в областта на леката и хранителната промишленост: за обувки в Готвалдов, Чехия и "Бали Шухмузеум" в Шьоненверд, Швейцария, по винарство в Токай, Унгария и др. Междунар. известен е Музеят на розата в Казанлък.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |