Съществено ново, оригинално оформление на стоката, което допуска промишлено използване. Изразява се в особената форма, оформлението на очертанията, рисунъка, в разположението на цветовете или във вътрешното разположение. Образецът, съдържащ незначително изменение на познати вече П.о. или др. малки промени, които не могат да бъдат установени от пръв поглед, не се признава за нов П.о. П.о. намират широко приложение в опаковъчното дело, за реклама на мястото на продажбата (стойки, рекл. фигури, уловки), при рекл. подаръци и сувенири. Често е по-изгодно някои търг. пространствени марки да се регистрират и като П.о., напр. бутилките на "Кока-Кола", опаковката на сапун на "Нина Ричи" и др. Защитата на П.о. в междунар. мащаб става от ПК и от Хагското съглашение за междунар. регистрация на образците или моделите. Правното регламентиране на П.о. в България става въз основа на ЗТМПО (ДВ, бр. 95, 1967), а ИИР издава удостоверения за регистрираните промишлени образци.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |