Печатно рекл. издание. Първите П. са правени през XVIII-XIX в. като предварителни прегледи на предстоящи издания под формата на отделни единични или двойно сгънати листа (напр. Дени Дидро е писал големи П. за фр. "Енциклопедия" (1751-1780). П. е сред най-често използваните рекл. издания, чрез които адресатът, най-често специалист, се запознава с новия фирмен асортимент. Според целите на рекламодателя П. може да осведомява, да стимулира или само да ориентира за продажбата. Удобството на П. е в малкия му обем, завършения му самостоятелен вид, лесното му разпространение. Раздава се по панаири и изложби, чрез АДР, често придружава и самата стока. Преобладават текстовото начало и информационният стил, макар оформянето да е обект на особени грижи. Според количеството стоки, които рекламират, П. са: специални (за едно или най-много две еднородни изделия) и сборни П., осведомяващи за повече изделия от различни стокови групи - напр. сборните П. на ООФ "Разноизнос" рекламират килими, детски играчки, керамика, ковано желязо, бижутерия и др.
Според техн.-производствените данни П. са: проспектен лист (двустранно отпечатан), наричан още "Листовка-П." и малък проспект - издание във вид на книжка с 4-8 с., малък формат, прикрепен към самото изделие, с упътвания за начина на работа с него, съдържащ основни данни за същността на новата стока.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8517 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3456 |