Възниква през 30-те г. в САЩ въз основа на трудовете на Елтън Мейо и Фр. Ротлисбъргър, използвали резултатите от т.нар. "Клиничен експеримент" на фирмата "Уестърн илектрик" в Хоутърн (Чикаго, САЩ) за внушаване на радост от труда и за създаване на положителен производствен климат. След Втората световна война (1939-1945) е пренесена и в др. високоразвити държави. Състои се от мероприятия, свързани с дейността на управляващите, и планомерно псих. обосновано използване на вътрешнофирмените и др. комуникации за внедряване на идеята за фирмен колектив, за общност на целите на работници и работодатели, за интеграция на личността в предприятието, съответно в системата на Х.-р. Целта е да се подобри фирменият климат, да се премахнат явните конфликти и да се регулират отношенията между микрогрупите, за да се увеличи производителността на труда без допълнителни инвестиции. Системата на Х.-р. според редица автори е част от системата на пъблик-рилейшънз.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; УИ Стопанство; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |