Въз­ник­ва през 30-те г. в САЩ въз ос­но­ва на тру­до­ве­те на Ел­тън Ме­йо и Фр. Рот­лис­бър­гър, из­пол­з­ва­ли ре­зул­та­ти­те от т.нар. "Кли­ни­чен ек­с­пе­ри­мент" на фир­ма­та "Уес­търн илек­т­рик" в Хо­у­търн (Чи­ка­го, САЩ) за вну­ша­ва­не на ра­дост от тру­да и за съз­да­ва­не на по­ло­жи­те­лен про­и­з­вод­с­т­вен кли­мат. След Вто­ра­та све­тов­на вой­на (1939-1945) е пренесе­на и в др. ви­со­ко­раз­ви­ти дър­жа­ви. Със­тои се от ме­роп­ри­я­тия, свър­за­ни с дей­ност­та на уп­рав­ля­ва­щи­те, и пла­но­мер­но псих. обос­но­ва­но из­пол­з­ва­не на вът­реш­но­фир­ме­ни­те и др. ко­му­ни­ка­ции за внед­ря­ва­не на иде­я­та за фир­мен ко­лек­тив, за об­щ­ност на це­ли­те на ра­бот­ни­ци и ра­бо­то­да­те­ли, за ин­тег­ра­ция на лич­ност­та в предприятието, съ­о­т­вет­но в сис­те­ма­та на Х.-р. Цел­та е да се по­доб­ри фир­ме­ни­ят кли­мат, да се пре­мах­нат яв­ни­те кон­ф­лик­ти и да се ре­гу­ли­рат от­но­ше­ни­я­та меж­ду мик­рог­ру­пи­те, за да се уве­ли­чи про­и­з­во­ди­тел­ност­та на тру­да без до­пъл­ни­тел­ни ин­вес­ти­ции. Сис­те­ма­та на Х.-р. спо­ред ре­ди­ца ав­то­ри е част от сис­те­ма­та на пъб­лик-ри­лей­шънз.

 

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; УИ Стопанство; 1995

ECON.BG

 

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...