1) Част от покрита или открита изложбена площ, наета и оформена от един или няколко изложители на панаир или изложба. В зависимост от местоположението Щ. бива: челен (с лице и проходи - достъп от три страни), ъглов (с лице и проходи от две страни), редовен (с лице и проход от една страна) и островен (с проходи от четирите страни). На някои междунар. панаири преимуществата на островните, челните и ъгловите Щ се калкулират в цената, като се повишава наемът. По предназначение Щ. биват изложбени, информационни и продажбени (при изложбените разпродажби и изложбите-базари).
2) При някои национални и съвместни павилиони под Щ. се разбира изложбената площ, посветена на един отрасъл или подотрасъл (напр. "Щанд на козметичната промишленост" на Френската национална изложба в Токио. 3) В търговията на дребно Щ. е сектор или място в търг. зала за продажби на еднотипни или сродни стоки - напр. Щ. за детски играчки. Магазинният Щ. е основно място за излагане на уловки, рекл. стойки и др. средства на РМП.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |