Symantec: Залива ни вълна от агресивни реклами през Google Play

08.11.2013 | 12:00
по статията работи: Георги Георгиев
Агресивният рекламен софтуер става все по-разпространен в мобилния магазин за Android устройства
Symantec: Залива ни вълна от агресивни реклами през Google Play

Мобилният рекламен софтуер (madware) се превръща във все по-сериозен проблем за потребителите, свалящи безплатни мобилни приложения за Android от онлайн магазина Google Play. Това сочи доклад на специалистите по компютърна сигурност от Symantec. В него се отчитат рисковете за сигурността на пазара на приложения Google Play през първата половина на тази година.

Анализът представя най-новите тенденции при злонамерения софтуер (malware) и изключително агресивния мобилен рекламен софтуер. Последният се отнася до приложения, които използват агресивни бази данни за реклама (ad libraries) в Google Play. С тях мнозина разработчици се опитват да повишат приходите от реклама на своите безплатни апликации.

Данните сочат, че най-застрашени от агресивния мобилен софтуер са потребителите, които свалят приложения от разделите Personalization, Utilities & Demo и Racing Games.

Зловредният софтуер пък е най-вероятно да бъде открит в приложения, разположени в категориите Photography, Arcade & Action Games и Entertainment.

Експертите са разпознали 65 бази данни за реклама, като над 50 процента от тях са били класифицирани като агресивни. Процентът на приложенията, които използват агресивни бази данни за реклама, бележи ръст от 2010 г. насам, достигайки 23 процента през първата половина на 2013 г.

Въпросните бази данни за реклама могат да събират информация за потребителя на приложението с цел таргетирана реклама. Някои от тях обаче могат да позволят изтичане на информация или да провокират неприятни практики като показване на реклами в секцията за известяване, създаване на рекламни икони или променяне на букмарковете на уеб браузъра. От Symantec наричат тези бази агресивни бази данни за реклама.

Съвсем очаквано, malware софтуерът също бележи стабилен ръст заради обема познати образци зловреден софтуер (с изключение на madware софтуера и grayware - дразнещ, нежелан софтуер). През юни 2013 г. той достига до 275 хиляди образки, с което отбелязва четирикратен ръст в сравнение със същия месец на 2012 г.

Пълният доклад на Symantek можете да разгледате тук.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 14.03   1492 г. – Испанската кралица Изабела заповядва да бъдат експулсирани 150 000 евреи, в случай че не приемат християнството. 1697 г. – Последният свободен град...