Не отивайте при шефа с проблеми, а с решения

15.05.2013
по статията работи: Петя Бързилска
8 стъпки, които могат да ви помогнат в работния процес
Не отивайте при шефа с проблеми, а с решения

В днешната работна среда, ако искате да се представите като ценен служител, недейте да отивате при своя ръководител  с намерението само да му докладвате за проблеми. Поискайте разговор с него, за да му предложите и решението за тях.

Шефът ви така или иначе има твърде много проблеми за разплитане. Затова сте наети и вие на работа. Превърнете се в носител на правилните решения  – така със сигурност ще се превърнете в една от силните фигури в компанията.

А дали сте способни да намирате изход от сложни ситуации? Списание "Форбс" предлага да извървите следните няколко стъпки, когато търсите отговор на този въпрос:

Стъпка 1 
 
Идентифицирайте проблема. Това е моментът, в който си обяснявате проблемната ситуация. Продължавайте да си задавате въпроса „Защо?“, за да навлезете в причините и да откриете корените на породилото се притеснение.

Стъпка 2

Определете критерии, според които бихте могли да заключите, че случаят е разрешен. Набележете целите, с чието постигане ще можете да затворите ситуацията. Това би могло да включва определени ресурси – като необходими разходи или време.

Стъпка 3

Очертайте потенциалните решения. Помислете добре за всички възможни такива. В зависимост от сложността на проблематиката, понякога е добре да потърсите и експертно мнение.

Стъпка 4

Анализирайте поотделно всяко  едно от потенциалните решения, като взимате предвид поставените  по-рано цели. От кое решение се оказва, че би имало най-голям смисъл, съобразявайки  се с бюджета, човешките ресурси и наличното време?

Стъпка 5

Подберете откроилите се най-добри  решения. Въз основа на личната си оценка се спрете на едно-единствено решение  и се уверете сами за себе си защо то е най-правилното.

Стъпка 6

Набележете план за вкарване в действие на взетото решение. Как то би могло да стане част от работния процес и да доведе до търсения успех. Това е частта, в която си отговаряте на въпроси, започващи с „кой, кога, къде и как“. Ако е възможно, включете и подробни данни за нужните разходи и оценка на времето, което ще отнеме процесът.

Стъпка 7

Документи и информиране. Опишете  информацията, до която сте достигнали от първата до шестата стъпка, в  документ от една страница (най-много две!). Предайте изводите си кратко и стегнато, като внимателно обмислите ситуацията и коментирате по същество.

Стъпка 8

Срещнете се с ръководителя си. Повечето мениджъри нямат много свободно време, така че, когато предавате мислите си резюмирано в прегледен документ, срещата за обсъждане на труда ви ще бъде по-успешна.

Извървяването на този път невинаги е лесна задача, но ако често следвате модела, ще свикнете с процеса и в бъдеще ще следвате стъпките по-бързо и по-лесно.

Така че – следващия път, когато забележите, че в компанията ви е  възникнал проблем, който ви притеснява, използвайте горната схема и поискайте среща с ръководителя си с увереността, че предлагате и готово решение. Дори и невинаги то да бъде взимано предвид, със сигурност на вас ще бъде гледано като на човек, когото го е грижа за развитието на бизнеса.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...