Една от особеностите на търговските центрове е, че наистина успяват да ви накарат да си оставите парите в тях.
Съществуват различни видове молове – малки, големи, ориентирани повече към децата, не особено претенциозни и такива, които са толкова луксозни, че направо ви спират дъха.
Представяме ви класацията на "Яху Файнънс" за най-доходоносните търговски центрове, в които се помещават едни от най-луксозните марки на света.
Bal Harbour Shops
Търговският център Bal Harbour Shops се намира в Маями, САЩ, и е добре известен с луксозните марки в него. Там може да намерите сред други, и брандове като Chanel, Dolce & Gabbana, Gucci, Lanvin, Neiman Marcus и Prada. Интересно е, че молът не е затворен и в него може на воля да дишате чист въздух и да сте обградени от зелинина. Bal Harbour Shops прави 2 555 долара продажби на квадратен фут (1 квадратен фут е равен на 0,09 квадратни метра, бел. авт.).
Снимка: Официална Facebook страница на Bal Harbour Shops
Forum Shops at Caesars
Forum Shops at Caesars е един от най-успешните висококласни молове. Той е свързан с един от най-големите хотели в Лас Вегас - Caesars Palace. В центъра има 160 магазина, бутици за висша мода и ресторанти. Forum Shops at Caesars прави 1750 долара продажби за квадратен фут.
Westfield Stratford
Westfield Stratford се намира в Лондон и се смята за най-големия градски търговски център в Европа. Молът е част от огромен многофункционален проект, наречен Stratford City. Търговският център прави 1 600 долара продажби на квадратен фут.
Снимка: Westfield Stratford
Shops at Columbus Circle
Това е най-големият мол в Манхатън, Ню Йорк. В мола има предимно луксозни магазини за висок клас марки, като в Shops at Columbus Circle се намират едни от най-скъпите ресторанти в града. Търговският център прави 1 600 долара продажби за квадратен фут.
Westfield Sydney
Търговският център се намира в Сидни, Австралия, и в него има повече от 300 магазина с многообразие от марки. Westfield Sydney прави 1 500 долара продажби за квадратен фут.
Снимка: Официална Facebook страница на Westfield Sydney
Mall of the Emirates
Когато говорим за висококласни молове, няма да да не включим и тези в Обединените Арабски емирства. Mall of the Emirates е един от най-големите търговски центрове в света. Намиращият се в Дубай мол е имал 30,6 млн. посетители през 2009 г., като в него са представени 520 световни марки. Mall of the Emirates прави 1 423 долара продажби за квадратен фут
Снимка: Официална Facebook страница на Mall of the Emirates
The Grove
Намиращият се в Лос Анджелис, САЩ, търговски и развлекателен център има уникална архитектура, повлияна от класическия изглед на западноевропейските градове отпреди 100 години. The Grove прави 1400 долара продажби за квадратен фут.
Снимка: Официална Facebook страница на The Grove
Pacific Centre
Pacific Centre е търговски център, намиращ се във Ванкувър, Канада. Наред с повече от 100-те си магазина, там може да се намерят канадски марки като Holt Renfrew, Sport Chek и Atmosphere. Pacific Centre прави 1 255 продажби на квадратен фут.
Ala Moana Center
Ala Moana Center се намира в Хонолулу, Хаваи, САЩ. Това е най-големият отворен търговския център в света, В него има повече от 290 магазина и ресторанта, включително и бутици на световно известни луксозни марки. Ala Moana Center прави 1 200 долара продажби на квадратен фут.
Снимка: официална Facebook страница на Ala Moana Center
*Продажби на квадратен метър е популярен показател, използван в сектора на търговията на дребно. Това е средният размер на продажбите, който определен бизнес от търговията на дребно, създава за всеки квадратен метър от търговското пространство. Смята се, че колкото е по-висок показателят, толкова е по-добро управлението на магазина или търговския център. (Източник: Investopedia).
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката,
предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!