За страна, която претендира, че е дала на света автомобила Mercedes и аутобаните, Германия прави гигантски обратен завой като обяви, че ограничава движението на автомобили.
Вторият по-големина град в Германия Хамбург планира в близките 20 години да забрани изцяло достъпа на коли в центъра на града и да създаде хиляди велосипедни алеи, съобщава
британското издание "Индипендънт".
Дръзките мерки са залегнали в план за развитие на града, наречен "Зелена мрежа". Промените предвиждат поетапно да бъде ограничено използването на автомобили и до
2034 г. в централната част на града да се движат само велосипеди.
Вместо коли хората ще се придвижват с публичен градски транспорт, пеша, или с велосипеди по велоалеи, които предстои тепърва да бъдат изградени между зелените площи.
“Представяме си мрежа, която да помогне на жителите на града да стигат от точка А до точка Б по модерен устойчив начин”, коментира Анжелика Фрич, говорител на Хамбургските власти.
Бърз поглед към картата на проекта Green Network обяснява какво имат предвид екологичните проектанти на Хамбург. На хартия пристанищният град прилича на 3D изображение на човешки органи.
Агломерацията е заобиколен от зелени площи, чиито пътища водят към центъра на града.
Около 30 инженери в момента работят по плана за бъдещата зелена транспортна мрежа, която ще покрива 17 000 акра, или 40% от цялата територия на Хамбург. "Зелена
мрежа" ще свърже паркове, зони за отдих, игрища и градини със зелени пътеки.
Единственият засега голям европейски град, който развива подобен план, е Копенхаген. Датската столица изгражда мрежа от 26 велосипедни супермагистрали от центъра на града до крайните му зони.