5 знака, че трябва да бягате от това интервю

13.11.2013
по статията работи: Евгени Бърдаров
Отношенията с неподходящата фирма трябва да се прекъснат още в началото
5 знака, че трябва да бягате от това интервю

Известен афоризъм в  бизнес света гласи, че едно събеседване за работа е толкова интервюиране на кандидата от страна на фирмата, колкото и точно обратното. С други думи, явявайки се за една длъжност, вие имате същото право да оценявате хората срещу вас, колкото и те.

Но, да бъдем честни –  всички знаем как протичат нещата в действителност. Най-често сме твърде обсебени от това да се представим добре – да направим добро впечатление, да отговорим подобаващо на въпросите; затова забравяме да мислим дали наистина искаме да бъдем наети и дали се виждаме сред редиците на тази фирма.

Внимание! Тази „професионална разсеяност” може да притъпи сетивата ни и да не усетим как попадаме в голяма опасност. Най-голямата за един търсещ нови възможности служител – да бъде нещастен на работното си място и да се окаже принуден да започне отново ужаса с търсенето на ново.

Взаимоотношенията с неподходящата  компания трябва да се прекъснат в подходящия момент – още преди да са започнали. Затова, бъдете нащрек за следните 5 знака, предупреждава бизнес изданието „Форбс”, и ако ги забележите, просто бягайте през глава и не се обръщайте назад.

1. Интервюиращите говорят зле за компанията си

Не всички мениджъри са безупречни във външния си вид и поведението си. Дори и по-небрежните обаче се стараят да направят добро впечатление, когато интервюират потенциални служители (първо, защото изграждат авторитет пред тях и второ, защото са наясно с онзи прословут афоризъм).

Ако усетите дори и нотка  на негативизъм, да не говорим за открита неприязън на събеседника си към компанията, от която е част, веднага трябва да се замислите. Каква атмосфера може да има във фирма, за която не можете да чуете само добри думи дори в ситуациите, които изискват това?

2. Питат ви дали сте сигурни, че искате работата

В случай, че след успешно събеседване на добър тон мениджърът на компанията (или човекът от „Човешки ресурси”) ви попита: „След всичко, което научихте, сигурни ли сте, че искате да работите за нас?”, това несъмнено трябва да породи съмнение у вас.

Пренебрегвайки въпроса рискувате да разберете на гърба си какво точно са имали предвид хората отсреща. Подобен предупредителен скептицизъм може да бъде прикрит и под въпроси от типа на: „Наистина ли сте убедени, че можете да се справите с предизвикателства като по-трудни клиенти?”.

Въобще, ако доловите изненада от ентусиазма и готовността ви –  бягайте.

3. Чувствате се по-компетентни от интервюиращия

Личното събеседване с мениджъра на фирмата, в която искате да работите, е идеална възможност да разберете що за човек е той. Важно е лицето, което ще ви поставя задачи и ще следи за изпълнението им; лицето, което ще ви води по новия ви професионален път, да ви вдъхва респект.

Да си го кажем направо – интелигентността и компетентността не са задължителни условия за създаването на успешен бизнес. А и всеки е подготвен в различни области. Вие трябва добре да осъзнавате, че шефът ви не може да ви е шеф, ако знае по-малко от вас в сферата на дейност на компанията.

4. Притиснат сте да отговорите веднага на предложението

По време на интервюто не трябва да усещате евентуалната си нова длъжност като тиктакаща бомба  с приближаващ момент на избухване. Вместо това е добре и двете страни да възприемат интервюто като възможност за ново сътрудничество.

Ако ви притискат да приемете работата и се опитват да ви я продадат като търговски продукт, това е индикация, че компанията в момента преминава през кризисен момент и търси начин да го преодолее. Може да се окаже, че ви искат непременно в отбора, за да запълнят току що отворила се „дупка” в него.

Не, че не сте страхотен специалист и идеален за длъжността. Просто не е добре да започвате някъде, където имат нужда просто от „някой” за нея. Затова, ако фирмата по някакъв начин издаде отчаяното си положение – толкова по-зле за нея.

5. Фирмата е на прага на екстремна промяна

Промяната в никакъв случай не е нещо лошо; тя е, която движи нещата, особено в бизнеса. Но ако компанията, за която сте интервюирани, в момента е в процес на пълно реконструиране (на бизнес модела, служителите, екипите и пр.), може би е добре да поискате малко повече информация за това. Особено, ако ви кажат, че преди вас тази позиция е заемана от четири различни типа хора.

Защо трябва да бъдете нащрек? На всеки цикъл от четири-пет години повечето мениджъри се обръщат към група анализатори, които да им помогнат в овладяването на „лошите” показатели и да ги държат в час за новите професионални течения. Резултатът от това е приемането на напълно нова концепция на работата и замяната на високоплатените (обучени в стария ред) специалисти с необработени ентусиазирани стажанти с голям потенциал.

Оцени статията:
5.00/3
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 03.12   1557 г. – В Единбург, Шотландия е подписана Конгрегация на Бог, с което се узаконява Реформацията и създаването на Презвитерианската църква. 1586 г. – В Англия...