Китайските потребители във виртуалното пространство вече са се увеличили до 591 милиона, сочат статистики на китайския Център за мрежова интернет информации, цитиран от „Би Би Си“. От администрацията добавят, че 464 милиона граждани са осъществили достъп до интернет посредством смартфон или друго безжично устройство.
Увеличението е с 10% спрямо миналата година и сочи, че 44% от общото население на Китай използва интернет и целия асортимент от услуги, който той предлага.
По-рано през седмицата известната в страната търсачка Baidu обяви, че ще плати 1,9 милиарда долара за купуването на 91 Wireless Websoft. Компанията е собственик на два магазина за смартфон приложения.
Западните играчи в бранша също започват инвазия в китайското виртуално пространство. Прецедент за момента е включването на футболния клуб Манчестър Юнайтед в мрежата на Sina Weibo – най-известната социална платформа в Китай. Това обаче едва ли ще се задържи като единичен случай, имайки предвид огромния потребителски поток в мрежата.
По данните на Sina Weibo микроблогинг мрежата разполага с над 500 милиона регистрирани потребители. 46 милиона от тях я използват всекидневно.
Друга компания в бранша – Tencent, пък обяви, че чат услугата ѝ QQ се радва на интерес от 798,2 милиона потребителя. Това е повече от интернет популацията на Китай, но е важно да се вземат предвид два фактора. Единият е външният интерес към QQ – главно от Индонезия, но и от други части на Азия, а другият – фактът, че някои потребители разполагат с по няколко регистрации.