Докато компании като Amazon, Samsung и Google се опитват да привлекат нови потребители с таблети на по-ниски цени, от Apple решиха да поемат по обратния път.
Във вторник вечерта българско време изпълнителният директор на гиганта Тим Кук представи новите таблети от серията iPad. Втората версия на малкия iPad mini ще се предлага на цена от 399 долара или със 70 долара повече от миналогодишния модел. Цената на базисната версия на новия голям iPad Air остава непроменена – от 499 долара нагоре, информира „Блумбърг“.
С този ход Apple за пореден път доказаха, че високите цени не ги плашат и че продължават да следват политиката си на предлагане на висококачествени продукти на цени по-високи от средното цени.
По време на представянето на таблетите в Сан Франциско шефът на маркетинговия отдел на Apple Фил Шилер коментира, че компанията му вижда как таблетният пазар се разцепва на две. От една страна са Apple, които се фокусират върху направата на висококачествени устройства, докато от другата страна са по-нискокачествените продукти, които оказват ценови натиск.
Снимка: Guliver/Getty Images
Шилер добави, че по-високата цена на 7,9-инчовия iPad mini се дължи основно на повишените разходи за новите високачествени HD Retina екрани с резолюция 2048 на 1536 пиксела (1024 на 768 за стария модел) и над двойно увеличена гъстота на пикселите от 163 на 326 ppi. В модела са поставени и новите процесори А7 с 64-битова архитектура.
По отношение на големия iPad Air, Apple също има, с какво да се похвалят. Представеният от Шилер таблет е значително по-тънък, лек и мощен от предшественика си. Той тежи по малко от килограма, по-компактен е (с по-тънка при непроменени размери на екрана), а дебелината му е едва 7,5 мм.
Според Фил Шилер Air e “най-сериозната стъпка в реализирането на визията ни за мобилни компютри“. Подобно на Mini и Air ще разчита на 64-битовия А7 процесор, който за първи път се появи при iPhone 5s, както и на копроцесора М7. Новите чипове ще направят новия таблет 8 пъти по-бърз от първата му версия, появила се преди 3 години.
Снимка: Guliver/Getty Images
Сред другите по-важни параметри на новия голям таблет можем да споменем 5-мегапикселовата iSight камера и батерията, която ще осигурява работа до 10 часа с едно презареждане. Моделът обаче няма да разполага със сензор за пръстови отпечатъци, какъвто има новият iPhone 5s.
Пускайки новите си таблети в месеците преди голямото коледно пазаруване Apple ще се опитат да дадат нов тласък на спадналите си от известно време продажби. Подобно на iPhone и iPad е ключов продукт за гиганта от Купертино, тъй продажбите на таблети генерират най-много приходи след тези на смартфоните.
Снимка: Guliver/Getty Images
По време на презентацията снощи Тим Кук заяви, че днес iPad е четири пъти по-използван от всички други таблети на пазара. Това се дължи отчасти на над 470-те хиляди приложения, специално направени за таблета през App Store. Според статистиката на Кук досега Apple са продали 170 млн. таблета в световен мащаб.
Родните потребители могат да си купят новите iPad-и на Apple от 1-ви ноември тази година, когато е стартовата дата за няколко държави, в това число и за България.