Интернет гигантът Google подобрява мобилната версия на търсачката си, така че тя да дава по-бързи и точни отговори. С този ход световният лидер в интернет търсенето се опитва да запази лоялността на потребителите на смарт мобилни устройства, чиито брой непрекъснато се увеличава.
"Когато търсите информация, докато сте в движение, скоростта е от значение“, коментират софтуерните инженери на Google Хироши Мизуно и Алекс Фишър в блог постинг.
За да намерят по-бързо информация за филми например, потребителите на смартфони и таблети ще могат да кликнат върху новия бърз линк "В кината“ (In Theaters), който ще се намира точно под основния линк в страницата с резултатите. Така на потребителя ще му бъде спестено досадното усилие да рови в кино сайтовете и да търси съответната информация, докато приятелите му нетърпеливо го чакат, се казва още в постинга.
"Ще срещнете тези допълнителни линкове в много сайтове. Те ще ви помогнат да влезете бързо в интересуващата ви секция“, пишат Мизуно и Фишър. Двамата добавят, че някои от резултатите ще разполагат и с т.нар. значка за бърз преглед (Quick View badge), която ще предоставя на потребителя адекватна информация от дадена страница, без да му се налага да я обхожда.
За момента Quick View e експериментален проект, който е достъпен за статии от Wikipedia, когато потребителят търси на английски през Google.com.