Вярвате или не, вече съществува кола, която се захранва с „гориво“, черпено от социалните мрежи. Група американски ученици от Канзас сити са построили автомобил, който се движи единствено когато към него достига необходимото количество Tweet-вания, харесвания през Facebook, споделяния през Instagram и ъпдейти в други социални медии.
Проектът е дело на местната неправителствена организация Minddrive, която прилага експериментални методи на обучение върху тинейджъри в риск.
Този път младежите трябвало да направят основен ремонт на модел на Volkswagen от 1967 г. и да го превърнат в електрически автомобил, задвижван с литиево-йонна батерия и електрически мотор.
За разлика от другите електромобили, в електрическата верига на този бил инсталиран и компютър, който следял интереса на потребителите в социалните мрежи към проекта. Колкото по-висок бил социалният шум около Minddrive, толкова повече електричество било пропускано от батерията към двигателя на автомобила.
Така например всеки нов последовател в Twitter „генерирал“ допълнителни пет вата, а всяко харесване на Facebook страницата
– по един ват.
Крайната цел на проекта на Minddrive създадената от учениците електрическа кола да получи достатъчно енергия, за да измине разстоянието от Канзас сити до Вашингтон. По-дълбоката цел обаче е работещите по проекта ученици да придобият интерес към ученето и да разберат, че то е пътят към успеха им в живота. Част от тях, както можем да видим от публикуваното в Youtube видео, вече го осъзнават.