Sony ще бори конкуренцията на Google Chromecast

18.09.2013 | 12:35
по статията работи: Симеон Досев
Смарт стикът на японската компания обаче е много по-скъп, което вероятно ще откаже голяма част от потребителите, смятат експерти
Sony ще бори конкуренцията на Google Chromecast

Sony официално потвърди плановете си да излезе със смарт „тв“ стик, който ще конкурира подобни устройства на Google (Chromecast) и Apple (Apple TV). От компанията са заявили, че това ще стане по-късно тази седмица, предаде „Би Би Си“.

Устройството ще предоставя достъп до онлайн съдържание, в това число видео клипове, музика и игри. Според анализатори обаче най-голямата му слабост ще бъде цената му - 150 долара. За сравнение конкурентният продукт на Google струва едва 35 долара.

Смарт стикът на Sony няма нужда от допълнителен кабел, за да бъде свързан към телевизора, а се поставя директно в HDMI порта. От компанията са заявили, че с устройството потребителите ще имат достъп до платформите Netflix, Amazon Instant Video, YouTube, както и браузъра Google Chrome. Тези приложения ще идват автоматично добавени, но всеки може да свали и други от магазина за приложения Google Play.

Пълният комплект съдържа също така дистанционно с микрофон за гласови команди, тъч пад и няколко традиционни бутона.

Новините от Sony идват два месеца, след като беше представен Chromecast. Устройството на Google е с размер на „флашка“ и също се поставя в HDMI порта и използва връзка от смартфон, таблет или компютър. Основните му предимства са, че може да бъде използван на абсолютно всяка марка телевизор, а цената му е много по-ниска.

„За много потребители всичко ще се сведе до факта, че едното устройство е 150 долара срещу 35 долара“, смята експерт по дигитална медия от консултантската компания Enders Analysis. “Sony просто предлагат още едно устройство, без да предоставят нещо различно от това, което и другите "сет-топ" боксове с интернет връзка имат“.

От консултантската компания допълват, че безспорно търсенето за подобни смарт стикове за гледане на телевизия е голямо, но цена в размер на 150 долара може да се окаже проблемна.

В битката се включват и редица други компании. Южнокорейският гигант Samsung е закупил активите на израелската Boxee, чийто най-нов продукт позволява на потребителите да записват предавания, които след това да гледат на други устройства.

LG пък придоби операционната система WebOS с цел да засили смарт „тв“ продуктите си.

От Microsoft планират да навлязат в сферата с новия Xbox One, който ще включва подобни функции,а в битката са още Apple, Sky и Western Digital. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 28.11   1414 г. – Чешкият религиозен реформист Ян Хус е арестуван от Инквизицията, една година по-късно е осъден на смърт като еретик и е изгорен на клада. 1520 г. –...