Sony официално потвърди плановете си да излезе със смарт „тв“ стик, който ще конкурира подобни устройства на Google (Chromecast) и Apple (Apple TV). От компанията са заявили, че това ще стане по-късно тази седмица, предаде „Би Би Си“.
Устройството ще предоставя достъп до онлайн съдържание, в това число видео клипове, музика и игри. Според анализатори обаче най-голямата му слабост ще бъде цената му - 150 долара. За сравнение конкурентният продукт на Google струва едва 35 долара.
Смарт стикът на Sony няма нужда от допълнителен кабел, за да бъде свързан към телевизора, а се поставя директно в HDMI порта. От компанията са заявили, че с устройството потребителите ще имат достъп до платформите Netflix, Amazon Instant Video, YouTube, както и браузъра Google Chrome. Тези приложения ще идват автоматично добавени, но всеки може да свали и други от магазина за приложения Google Play.
Пълният комплект съдържа също така дистанционно с микрофон за гласови команди, тъч пад и няколко традиционни бутона.
Новините от Sony идват два месеца, след като беше представен Chromecast. Устройството на Google е с размер на „флашка“ и също се поставя в HDMI порта и използва връзка от смартфон, таблет или компютър. Основните му предимства са, че може да бъде използван на абсолютно всяка марка телевизор, а цената му е много по-ниска.
„За много потребители всичко ще се сведе до факта, че едното устройство е 150 долара срещу 35 долара“, смята експерт по дигитална медия от консултантската компания Enders Analysis. “Sony просто предлагат още едно устройство, без да предоставят нещо различно от това, което и другите "сет-топ" боксове с интернет връзка имат“.
От консултантската компания допълват, че безспорно търсенето за подобни смарт стикове за гледане на телевизия е голямо, но цена в размер на 150 долара може да се окаже проблемна.
В битката се включват и редица други компании. Южнокорейският гигант Samsung е закупил активите на израелската Boxee, чийто най-нов продукт позволява на потребителите да записват предавания, които след това да гледат на други устройства.
LG пък придоби операционната система WebOS с цел да засили смарт „тв“ продуктите си.
От Microsoft планират да навлязат в сферата с новия Xbox One, който ще включва подобни функции,а в битката са още Apple, Sky и Western Digital.