Мариса Майър, изпълнителният директор на Yahoo, има нова идея как да върне славата на компанията, предават от „Бизнес Инсайдър“.
Yahoo осъществи близо двадесет придобивания на други компании през първата половина на годината. Най-голяма се оказа сделката със социалната мрежа Tumblr, възлизаща на 1.1 млрд. долара.
Новата стратегия на Майър е наемането на голямо количество висококвалифицирани доктори на науките. За последните месеци тя е наела тридесет души, като възнамeрява в близко бъдеще да увеличи броя им до петдесет.
Новосформираният екип от професионалисти е ръководен от Рон Бракман, служител на компанията от 2005 г. Преди да се присъедини към Yahoo, той е бил директор на DARPA, правителствената организация, която създаде интернет. По думи на Бракман, неговата работа е допринесла и за създаването на Siri изкуствения интелект за iPhone.
Групата e позната като Yahoo! Labs и нейната цел е „нищо по-малко от нова стъпка в бъдещето на интернет“.
Екипът съществува още от 2005 г., но при Скот Томпсън, бившият изпълнителен директор на компанията, средствата са били твърде ограничени.
И макар проектите на групата да не звучат така впечатляващи като тези на Google, Yahoo също има някои интересни идеи. Част от проектите, по които работят от Labs са:
Yahoo! Amoeba
Софтуерът има за цел да „предвижда тенденциите в разговорите на хората“. Така се разбира не само кое нещо е популярно в момента (котки, интересен танц), но и защо. Използвайки като начални данни коментарите в Yahoo! News, програмата съдържа огромно количество информация. Потребителите, а и не само, биха могли да проследяват най-популярните теми, както и следващите по популярност, тясно обвързани с тях.
Predictalot
Проектът наподобява интегрирана фондова борса за мнения, касаещи спортни събития. Милиони хора по целия свят могат да дават предположенията си за завършека на даден мач, кой играч ще бъде най-ценен и хиляди други неща, които им хрумнат. Който се окаже прав, печели виртуални точки. Основан на сложни алгоритми, Predictalot представя близо 28 трилиона събития, които биха могли да се случат по време на футболен турнир. Как потребителите използват информацията, това зависи то тях.
InStore
Целта на софтуера е да осигури лесен начин за потребителите да проверяват цените на стоките в магазина. Използвайки камерата на телефона си, за да сканирате баркода на продукта, вие ще получи средна цена, рейтинг, мнения и какво ли още не за избраната стока.
Със своите 50 нови специалисти, Yahoo не крие амбициите си да достигне успеха на конкурента си Google.