Привличаме инвеститори с редица административни облекчения

04.06.2014 | 17:45
по статията работи: Мария Стоянова
Намаляваме с 20% тежестта на процедурите в Държавна администрация

Предложените мерки за подобряване на бизнес средата целят да направят България по-привлекателна за чуждестранните вложители. Целта на правителството е намаляване с 20% на административната тежест. Сред промените е съкращаване на времето за регистрация на фирмите по ДДС от 7 на 3 дни. Облекчават се и документацията и формулярите, свързани с процедурите по плащане на данъци и социални осигуровки.

Предложени са също 12 мерки за намаляване на административната тежест при издаване на разрешение за строеж. Увеличава се обществения контрол върху дейността на главните архитекти на общините. Намаляват се сроковете и се облекчава редът при преустройство на обекти за нежилищни нужди. Унифицират се процедурите за разрешения на преместваеми обекти.

Съкращава се срокът от 30 на 14 дни за издаване на разрешения изработване за подробни устройствени планове на общините. "Отпадането на разрешителни за барбекю и беседка в двора ще икономиса на хората около 1 млн. лв. годишно", поясни Бобева.

Облекчават се още процедурите при акт за застрояване на два съседни имота; за съгласуваност на отделните части на инвестиционния проек, а също и за недвижимите културни ценности. За строежите от 4 до 6 категория в населените места пък вече няма да се изисква оценка за въздействие върху околната среда.

Облекчава се изискваната документация при износ и внос на стоки от страната, което ще намали необходимо време и разходи по тези процедури. Ще се работи за ускоряване на процедурата по закриване на бизнес и несъстоятелност чрез намаляване на продължителността (3,3 години в момента) и увеличаване на нивото на възстановяване на средствата (32.6% към момента).

Изготвени са предложения за облекчаване на процедурата по свързване с електричество и намаляване на разходите за инвеститорите. Въвежда се и служебен обмен на информация при регистрация на собственост, като отпада изискването за представяне на удостоверение за наличие или липса на задължения от общините и на актуално състояние при процедурата по регистрация на собственост.

Освен това с част от промените се премахва изискването търговците да предоставят документ за актуално състояние при заявка за дадена административна процедура като вместо това само посочват своя единен идентификационен номер. Предвижда се и подаване на заявления от потребители на административни услуги освен на хартиен носител и по електронен път.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 22.04   238 г. – Годината на шестимата императори: Римският сенат обявява за незаконен императора Максимин Трак, заради неговите кръвожадни методи при управлението на Рим и...