На­чин на оп­ре­де­ля­не на рекл. бю­джет при съ­щес­т­ву­ва­не­то на гор­на и дол­на гра­ни­ца на рекл. ин­вес­ти­ции, т.е. ка­то се въз­п­ри­е­ме не­о­б­хо­ди­мост­та от оп­ре­де­лен ми­ни­мум рекл. въз­дейс­т­вие и пра­ви­ло­то за на­ма­ля­ва­не на ефек­тив­ност­та от рек­ла­ма­та (при т.нар. ну­ле­ва хи­по­те­за). На ба­за­та на не­го Мар­ти оп­ре­де­ля кри­ва на ефек­тив­ност­та, по ко­я­то се оп­ре­де­ля оп­ти­мал­ни­ят рекл. бю­джет (фиг. 11). Той раз­ли­ча­ва три зо­ни на ефек­тив­ност на бю­дже­та, ос­но­ва­ни вър­ху елас­тич­ност­та на тър­се­не­то: пър­ва­та зо­на (с елас­тич­ност <1) се ха­рак­те­ри­зи­ра с лип­са­та на въз­дейс­т­вие на рек­ла­ма­та вър­ху про­даж­би­те; във вто­ра­та зо­на (с елас­тич­ност на тър­се­не­то >1) ку­му­ла­тив­ни­ят ефект от рек­ла­ма­та оказ­ва сил­но вли­я­ние; в тре­та­та зо­на (с елас­тич­ност от­но­во <1) ефек­тив­ност­та на рек­ла­ма­та на­ма­ля­ва. Ме­то­дът на Мар­ти е пос­ти­же­ние в ана­ли­за на рекл. раз­хо­ди, тъй ка­то ав­то­рът свър­з­ва раз­ме­ра им с ефек­тив­ност­та от рекл. дей­ност.

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8282
GBP2.4796 2.4887 2.2865
от 00:24 03 Май 2024 повече »
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
Димитър Манолов: Кризата в Германия ще се отрази на целия Евросъюз По време на шествието по случай Международния ден на труда – 1 май – президентът на КТ “Подкрепа” Димитър Манолов призна пред репортер на БНР, че...