Представители на над 600 предприятия от 29 страни, сред които 18 представители на българския бизнес взеха участие в заседанието на Европейския парламент на предприятията в Брюксел. Предмет на дебатите в продължилото 7-часа заседание бяха актуални проблеми по темите интернационализация, умения и човешки ресурси, финансиране и енергия.
Председателят на ЕВРОПАЛАТИ Рихард Вебер, подчерта при откриването на форума, че събитието се организира и провежда, за да се чуе гласа на бизнеса и да подпомогне подобряване на условията за правене на бизнес в ЕС.
В обръщението си към участниците председателят на Европейския парламент Мартин Шулц заяви, че Европа може да се справи с кризата като намали бюрокрацията и представи ясни и прости правила за малките и средни предприятия. Той препоръча да се отделя повече внимание на образованието и квалификацията на човешките ресурси за постигане на устойчиво развитие.
Българската делегация, водена от председателя на БТПП Цветан Симеонов, се представи с доклад още в първата сесия, която бе посветена на интернационализацията. Акцент бяха търговските споразумения с ключови партньори като САЩ, Индия, страните от Южноамериканския общ пазар МЕРКОСУР, също и Китай. Специално внимание бе отделено на интернационализацията на малките и средни предприятия и защита на икономическите интереси на европейските предприятия на трети пазари.
Говорител от българска страна бе Силвия Петрова, председател на Българска асоциация на търговците на медицински изделия, която е носител на Наградата на БТПП за браншова организация на 2013 година. Силвия Петрова акцентира върху необходимостта Европа да запази водещата си роля на зона със стриктен контрол на стоките които влизат и излизат от нея.
За целта е необходимо не само установяване на ясни правила при издаване на външнотърговските документи, по-специално сертификатите за произход, но и ясни условия за възлагането им на търговско-промишлените палати като най-компетентни за това организации на бизнеса. Във връзка с подготвяните търговски споразумения на ЕС с ключови партньори, тя посочи, че по-бързото излизане на европейски стоки на нови трети пазари ще подпомогне преодоляването на пречките пред разрастването на бизнеса в Еврозоната.