Испанска група и германска компания са сред желаещите да вземат Летище София на концесия.
Едната е испанската финансово-икономическа група Ferrovial, която е изпратила запитване към транспортното министерство.
Според запознати Ferrovial оперира три големи летища във Великобритания, сред които и най-големия европейски аеропорт - "Хийтроу". Собственост на испанската група Ferrovial бил дори и един от най-големите летищни наземни оператори в света - Swissport, който преди години е продаден на друг инвеститор, пише „Стандарт“.
Друг кандидат за столичната аерогара е и Мюнхенското летище.
Интерес за концесия бе проявила и южнокорейска. По непотвърдена информация българо-германският концесионер на летищата във Варна и Бургас "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД, също се интересува от възможността да оперира на Летище София,
За обявяване на процедура за концесия се говори още от февруари. Според транспортния министър Ивайло Московски тръжната процедура ще стартира с начална цена от 550-580 млн. лв. авансово плащане на концесионно възнаграждение, като ще спечели този оператор, който предложи най-висока цена. Целта е приходите от концесията да се използват за изплащане на дълговете на "Холдинг БДЖ", които са около 460 млн. лв. За целта е необходима нотификация от Брюксел за държавна помощ за БДЖ, процедурата за която е в ход.
Концесията на Летище София ще бъде за 35 години, като за това време концесионерът трябва да инвестира 350 млн. лв. и да плаща 2% годишна концесионна такса от приходите си.