Плащането на ПОС устройства е много удобно, а с навлизането на безконтактните карти вече е и страшно бързо. Но има няколко съвета, които ще бъдат от полза.
Дръжте картата си на удобно място
По време на плащане терминалът и картата ви следва да са на видимо място пред вас. Съветваме ви предварително да извадите своята карта, за да не губите време в търсене. Тази препоръка е насочена основно към женската аудитория, защото всички знаем, че дамската чанта и портмоне са една малка Вселена.
Не давайте безконтактната си карта
Ако банковата ви карта е безконтактна, то нашето твърдение, че “Sharing is caring” (от англ. език „Споделянето е загриженост“) е неправилно, важи с пълна сила и тук. По време на плащането картата трябва да остане при вас.
Прикривайте с ръка ПИН кода си
За тези, които попаднат на ПОС терминал, който все пак иска малко нежност и внимание, или с други думи въвеждане на 4-цифрения ПИН код, направете го, но прикрийте внимателно с ръка.
Подписвайте се, ако картата ви не е безконтактна
Разни ПОС устройства, разни идеали. Възможно е в някои търговски обекти ПОС терминалът да не желае автограф от вас. Това важи само когато на разписката пише „Не се изисква подпис“. В противен случай обаче трябва да се почувствате за кратко като знаменитост и да драснете един подпис, съветват от "УниКредит Булбанк".
Проверявайте размера на сумата преди плащане
Колкото и да мечтаете за прохладата вкъщи, чакайки на опашката в магазина, преди да потвърдите плащането, проверете дали сумата изписана на дисплея на ПОС терминала, е коректна. Надали искате две кофички кисело мляко да ви струват колкото цяла мандра. Ако установите, че плащането е дублирано, че са ви задължили с по-голяма или по-малка сума от дължимата и сте все още в обекта, то сигнализирайте веднага на търговеца. При неполучено от него съдействие следва да се обърнете към банката.
Свържете се с банката
Не само ПОС устройствата са със своенравен характер, понякога същото важи и за картите. Дали заради ретрограден Меркурий или нещо друго - в случай на отказано плащане, можете да се свържете с Центъра за контакт с клиенти на банката, издател на картата ви, за да проверите каква е причината за отказ или да заплатите по алтернативен начин.
Предоставяйте документ за самоличност при необходимост
Доколкото ни е известно търговците все още нямат гадателски способности, затова има вероятност да ви поискат документ за самоличност, за да сверят името с това на вашата карта. Не се притеснявайте – това е техен ангажимент.
Не давайте да се записват данни от картата ви, освен когато…
Преди да решите, че търговците имат пълна власт – ние имаме доказателство, че това не точно така. Трябва да знаете, че те нямат право да записват данни от вашата карта. Разбира се, всяко правило има изключение, а в тази ситуация са дори две - когато плащането се извършва в обменно бюро или сте дали своите данни чрез съответната резервационна форма на хотел, туристическа или рент-а-кар агенция.
Вземане на карта, разписка и фактура
Когато прибирането вкъщи след работния ден вече не е пълен мираж и сте на финалната права – възможно е да пропуснете нещо, затова ние ви напомняме - не забравяйте да вземете своята карта, както и разписката от ПОС терминала заедно с издадените от търговеца допълнителни фактури и документи след плащането. Те могат да ви потрябват в последствие.
Забравена или открадната карта
Светът е голям и…опасност дебне отвсякъде, за съжаление. В случай, че забравите своята банкова карта при търговеца, изгубите я или ви я откраднат – спокойно, всичко е под контрол. Незабавно позвънете на денонощния Център за контакт с клиенти и картата ви ще бъде своевременно блокирана.
Допълнителни услуги
Допълните услуги като SMS нотификация, виртуален ПИН или застраховка са превантивна мярка, ако знаете, че често попадате в ситуации, подобни на Мърфи и неговите закони.