Миналогодишният отоплителен сезон е струвал с 9% по-малко на жителите на столицата в сравнение със зимата на 2012 г. Резултатите са направени на база анализираното потребление в 600 сгради в София. Анализът е извършен от „Техем“, водеща фирма за топлинно счетоводство в България.
„Безспорно причината за това са и по-високите температури тази зима, но водещ остава начинът на потребление и индивидуалното поведение на всеки един клиент”, заяви Милена Стоянова, управител на „Техем“.
Изравнителните сметки за отоплителен сезон 2013/2014 за клиентите на "Техем" са предадени на домоуправителите или отговорните лица в етажната собственост в над 6 300 сгради в София.
Всеки клиент на дружеството има достъп до индивидуалната си сметка нaпълно безплатно и на клиентския портал "Техем", обясняват от компанията.
Сметките на над 13 000 клиенти вече са предадени на топлофикационното дружество, тъй като сградите им са изцяло оборудвани с радио уреди и тяхното годишно отчитане бе извършено в много по-кратки срокове – 7 календарни дни.
От данните става ясно още, че потребителите са получили към 15 юни 2014 г. информацията за изравнението от "Техем" и 30-дневният срок за корекции вече е изтекъл.
За всички останали клиенти на дружеството срокът за допълнителен отчет при неосигурен достъп и рекламации е 5 август 2014 г., като след тази дата окончателните им сметки ще бъдат фактурирани от "Топлофикация – София", отбелязаха от „Техем“.
От там припомниха, че с влизане в сила на промените в Наредбата за топлоснабдяване от 1 юни 2014 г. клиентите, които са се оборудвали с дистанционни уреди и водомери, биха могли да изберат да не получават изравнителна сметка.
Това означава, че 60 000 клиенти на "Техем" в цялата страна могат да заплащат реално консумираната енергия за отопление и топла вода всеки месец и няма да бъдат изненадани със сметка за доплащане през месец август.
От друга страна потребителите трябва да бъдат особено внимателни с монтираните водомери в имотите им или липсата на такива, тъй като според новите текстове в Наредбата при липса на индивидуален уред за топла вода клиентите ще заплащат повече, а старите уреди подлежат на задължителна проверка.