Защо всички искат да правят електромобили в Китай?

14.10.2011 | 14:47
по статията работи:
Китайците не се интересуват от такива коли, но производителите си имат причина
Защо всички искат да правят електромобили в Китай?

Автор: Нели Минчева (nelly.mincheva@3bay.bg)

През последните няколко месеца редица световни автомобилни производители обявиха планове за продукция на електрически коли в съществуващите и в момента чуждестранни автозаводи в Китай.

И General Motors, и Daimler, а също и Suzuki Motor, Volkwagen (VW) и Nissan съобщиха, че ще правят електромобили в азиатската държава.

На какво обаче се дължи този интерес? Едва ли е заради стремеж да се удовлетвори потребителското търсене, пише Automotive News China. Всъщност в Китай на практика няма продажби на електромобили.

Причината е една - натискът, който Пекин прилага.

Ако чуждестранните производители искат да разширят дейността си в Китай, те трябва да направят две неща. Трябва да споделят технологиите си за „чисти" коли с китайските си партньори (в повечето случаи държавни предприятия), както и да помогнат на тези партньори да създадат нови местни автомобилни марки.

Когато тези изисквания бяха разкрити през 2010 г. чуждите фирми първоначално оказаха съпротива. Те изобщо не искаха да се занимават с електрически коли в Китай, камо ли да споделят резултати от работата си.

Ето защо и плановете на компании като VW за нови производствени мощности за традиционни коли в Китай дълго време не се случваха, нямаше одобрение за тях от Пекин.

Тази година у чуждестранните производители се породи идея.

Защо да не изпълнят изискванията? Заваляха съобщения за нови производства на електромобили, но подробности за самите коли липсваха, независимо за коя компания ставаше въпрос.

Automotive News China изброява кой производител за какъв модел е обявил планове, по кое време на годината и къде се е случвала презентацията, но в крайна сметка изданието внушава идеята, че всички шефове на световните автофирми желаят едно.

Целта им е да предложат на китайските партньори разработки, върху които не са хвърлени кой знае какви усилия - само за да получат разрешение да вдигнат капацитета на заводите, в които се сглобяват традиционни бензинови или дизелови модели. А концепциите за „истинските" електромобили като че ли се оставят у дома в изчакване на по-добри времена.

В резултат медиите отразяват бума" при електрическите коли, силния интерес на глобалните компании, ключовите екомодели на една или друга фирма, представяни по световните автоизложения.

А много скоро може да се окаже, че Китай се е напълнил с електромобили, които никой не иска.

Да, възможно е това да са колите на бъдещето, но все още на изключително малко места по света има добре развита мрежа за зареждане на автобатериите, а Китай определено не е сред тях. Освен това самите коли не са докрай усъвършенствани като технология, според това, което разработчиците разказват като възможности за бъдещето, а потребителите, не само в Китай, едва ли много бързо ще се втурнат да купуват по-скъпите и трудни за поддръжка „зелени" модели с идеята, че опазват планетата.

Все пак въпрос на време е да стане ясно дали Пекин е проявил изключителна далновидност, снабдявайки се с куп местни марки електромобили, или просто изкуствено е завишил интереса и разходите към един сегмент с романтичен облик, докато пазарната логика настоява за инвестиции в традиционното производство и неговото модернизиране.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...