Процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ "Социални иновации в предприятията" BG051PO001-2.1.15
Кой може да кандидатства?
1. Кандидатът да е малко, средно или голямо предприятие, което има право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство;
2. Кандидатът не може да бъде държавна/централна и/или териториална и/или общинска администрация
3. Кандидатът не е микропредприятие
Допустими дейности по настоящата схема са:
- Разработване на планове за обучение и кариерно развитие на заетите лица в предприятията бенефициенти;
- Обучение на заети лица над 55-годишна възраст в предприятията бенефициенти за обучители;
- Осигуряване на социални придобивки за работниците – места за отдих и почивка, места за хранене, кът за деца и др.;
- Провеждане на обучение на работното място на заетите лица в предприятията от обучените за обучители;
- Въвеждане на гъвкави форми на заетост (плаващо работно време, ротация на работното място и др.) за заети лица от следните категории:
- Лица над 55-годишна възраст;
- Лица до 29-годишна възраст;
- Родители, осиновители и попечители на деца до 3-годишна възраст;
- Самотни родители;
- Родители, осиновители и попечители на деца с увреждания
- Осигуряване на материални стимули под формата на допълнителни възнаграждения за лицата, за които е въведено гъвкаво работно време.
Краен срок за подаване на проектни предложения - 17.00 часа на 03.11.2011 г.
Продължителността на договор по Процедурата за безвъзмездна финансова помощ не може да бъде по-малка от 18 месеца.
Размер на безвъзмездната финансова помощ
• Минималната допустима стойност на един проект е 50 000 лева.
• Максималната допустима стойност на един проект не може да надхвърля - 390 000 лева.
ВАЖНО: По процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ не се изисква собствено участие (съфинансиране) от страна на кандидата.
Допустими разходи
- Разходи за възнаграждения и осигуровки от страна на работодателя за обучените обучители над 55-годишна възраст за обучението, което ще провеждат на работното място;
- Разходи за допълнителни възнаграждения на лица, участващи в гъвкави форми на заетост в размер до 100 лева на лице месечно и дължимите осигуровки за сметка на работодателя по КТ и КСО;
- Разходи за командировки на обучените обучители над 55-годишна възраст, които ще провеждат обучението в поделение/филиал на предприятието при същия работодател, което е в друго населено място от това на обучителите;
- Разходи за закупуване на материали, консумативи и други материални активи необходими за обучението на работното място, с изключение на недопустимите разходи по чл.10 , ал.1, т.3 от ПМС 180;
- Разходи за дейности, свързани с осигуряване на публичност;
- Разходи за разработване на планове за обучение и кариерно развитие на заетите лица в предприятията бенефициенти в размер до 10 лева на заето лице;
- Разходи за обучение на обучители в размер до 300 лева на лице от обучаваща организация/институция;
- Разходи за застраховки на обучаемите за обучението на работното място;
- Разходи за одит на изпълнението на проекта; В случаите, когато размерът на безвъзмездната финансова помощ по сключените договори е на стойност над 200 хил.лв., извършването на одит на изпълнението на проекта е задължително, като разходите за одит не могат да надвишават 1 на сто от размера на безвъзмездната финансова помощ;
- Разходи за амортизация на амортизируеми активи по чл.11,т.2с на Регламент 1081/2006, свързани с обучението на работното място;
- Невъзстановим данък върху добавената стойност /за разходите от група А/.
- Осигуряването на социални придобивки за работниците - места за отдих и почивка, места за хранене, кът за деца и др.
- Разходи за текущ или основен ремонт
- Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), пряко произтичащи от дейностите по проекта.
- Придобиване на компютри и хардуер, необходими във връзка с осигуряването на социални придобивки на работниците в предприятието.
- Придобиване на оборудване, пряко необходимо за осигуряването на социални придобивки на работниците в предприятието.
- Разходи за организация и управление - не повече от 10 на сто от преките допустими разходи за дейностите
Подробности може да намерите на сайта на Агенция по заетостта - https://www.az.government.bg/internal.asp?CatID=28&WA=Efunds/OPHRD/AP2115/Menu_AP2115.htm.