България няма ясно изразен национален туристически продукт

29.10.2009 | 15:47
по статията работи: Апостол Апостолов
Втори сме след Исландия по минерални източници. До 5-6 години Пампорово може да стане първият термален курорт у нас. Мениджърът в търсене на младите кадри: Добри практики от Разлог
България няма ясно изразен национален туристически продукт

България няма ясно изразен национален туристически продукт, с който да се идентифицира пред чуждите туристи. Парите по Оперативните програми, предназначени за туризъм, трябва да бъдат насочени към формирането на разпознаваем продукт в Европа. Огромни усилия трябва да бъдат насочени и към подобряването на качеството на услугите в хотелите. Маркетинг мениджърите на хотелите трябва да работят в тясна връзка с гимназиите по туризъм. Тези становища бяха маркирани по време на конференция за развитието на планинския туризъм у нас. Участие взеха представители на общини, сдружения и асоциации в бранша, мениджъри на хотели. По предварителна информация участие трябваше да вземе и зам.министърът от МИЕТ с ресор туризъм Иво Маринов. Той обаче не присъства, вместо него беше изпратен друг представител на министерството.

"Приоритетите на страната трябва да бъдат насочени към превръщането ни в целогодишна балнеоложка дестинация", убедена е Сийка Кацарова от Българския съюз по балнеология и СПА туризъм. Разполагаме с над 600 минерални източника, каза още тя. По този показател сме на второ място в Европа след Исландия. Огромно наше предимство обаче е климатът, отчита Кацарова. Като предимство трябва да отчетем, че нашите минерални източници са с различна температура, подходящи са за лечение на широк спектър от заболявания, каза още Сийка Кацарова.

Според съюза до 10 години имаме всички шансове да се превърнем във водеща дестинация в балнолечението. От там отчетоха още, че трябва да се работи върху изготвянето на стандарти в балнео- и спа сектора. Затова от организацията са потърсили експертна помощ от Европейската спа асоциация.

„Ситуацията у нас е такава, че всеки един хотел, който разполага с джакузи и сауна, може да си сложи знака „спа", а това създава фалшив имидж. От бранша много добре знаят какви са реакциите на чуждите туристи, посетили наши самонарекли се спа-хотели". Кацарова даде пример с руски турист, чийто гръб е бил изгорен при процедури в самоназовал се за спа-хотел.

Беше отделено внимание и на приоритетите за сектора. Според Сийка Кацарова спа-туризмът трябва да върви ръка за ръка с културно-историческия туризъм.

Съюзът в момента разработва проект за прокарване на водопровод с минерална вода от смолянското село Беден до курортния комплекс Пампорово. Очакванията са до 5-6 години, при намиране на съответното финансиране, комплексът да се превърне в единствения термален курорт у нас.

juliqna_hristova_513_01

Юлияна Христова, генерален мениджър на хотел "Вихрен палас ски & спа ризорт" в Банско (на снимката горе), сподели практики за подбор на административен персонал в хотелите. Нейният екип работи съвместно с учениците от Гимназията по търговия и туризъм в Разлог.

"Много е важно мениджърът да види качествата у младия човек, който все още не е професионалист, и да го превърне в такъв", сподели философията на работата си мениджърът.

Христова и нейни колеги четат определени лекции в гимназията, за да могат учениците да са в час с постоянно променящите се изисквания на хотелите. В часовете трябва да се следи внимателно за интересите на учениците, какво ги интересува, силните им страни и да се намери подходящата за тях позиция в хотела, смята още мениджърът.

Освен погледа върху младите и перспективните кадри, мениджърите на хотелите трябва да имат и постоянно наблюдение върху развитието на служителите, с които разполагат. В тази насока е необходимо изработването на индивидуални програми за квалификация и усъвършенстване на хотелския персонал.

Юлияна Христова отдели внимание и на причините, които затрудняват развитието на планинския туризъм. Един от факторите е комуникацията с местната власт.

„Ако искаш да сложиш един по-интересен билборд, сблъскваш се с бюрокрацията на общината", заяви специално за Econ.bg Христова.

Коментарът на Юлияна Христова специално за Econ.bg за работата с учениците в гимназията може да чуете след статията в прикрепения аудио файл.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...