Пивоварите очакват оживление на бирения пазар у нас

15.04.2022 | 13:35
по статията работи: econ.bg
Оживление на бирения пазар отбелязват от Съюза на пивоварите в България с идването на пролетта и отпадането на противоепидемичните мерки
Пивоварите очакват оживление на бирения пазар у нас
Снимка: под лиценза на creative commons

Оживление на бирения пазар отбелязват от Съюза на пивоварите в България с идването на пролетта и отпадането на противоепидемичните мерки. Тази тенденция се очаква да се запази и по време на великденските и майски празници, които българите традиционно отбелязват в семеен кръг, а бирата е неизменна част от трапезата, отбелязват от браншовия съюз.

Активният сезон за пивоварите е именно от април до септември. През тези месеци у нас се реализират 60% от годишния обем на продажбите на бира. По информация на съюза в пиковия период средно на всеки час в страната се произвеждат 65 хиляди литра бира, а на всяка минута се бутилират хиляда и сто литра. Общо 95% от консумираната у нас пенлива напитка се произвежда от членовете на Съюза на пивоварите, а почти всяка изпита бира е дело на българските пивовари, сочат данните на браншовата организация. 

В този контекст са любопитни и наскоро публикуваните резултати от проучването на института за маркетингови изследвания GFK за продажбите на напитки по време на великденските празници у нас. Според експертите при реализацията на бира около Великден се очертават интересни тенденции. През 2019 г. продажбите на пиво се повишават с 16% в стойност и 15% в обем, но през 2020 г. има спад за периода на великденските празници спрямо 2019 г. от 13% в стойност и 14% в обем.

През 2021-ва категорията отново се връща към ръста, като през великденския период продажбите на пиво се повишават с 21% в стойност и 16 на сто в обем. Прогнозите за тази година са, че  тенденцията за  ръст в пазаруването на бира ще се запази.

С днешна дата в страната работят 39 малки, големи, средни и микро пивоварни, които на годишна база общо произвеждат около 180 различни марки и асортмента бира. Портфолиото е динамично и сезонно ориентирано, но безусловно лагер бирата тип Pils продължава да е с най-висок пазарен дял от 93-95%. Регулярно провежданите по поръчка на СПБ маркетингови проучвания от Ипсос, България показват, че всеки трети българин е убеден, че пивото е подходящо за него питие, а при активните консуматори това мнение споделят 55% от респондентите.

Според Ивана Радомирова - изпълнителен директор на Съюза на пивоварите, непрекъснатата модернизация на пивоварния сектор е от ключово значение за неговото устойчиво развитие,  особено в момент на криза на световните енергийни пазари. "Големите компании вече изграждат фотоволтаични паркове, а от съоръженията за биоанаеробно третиране на отпадните води добиват биогаз. През 2021 г. един хектолитър  бира у нас вече може да се произвежда с 21.3 МJ енергия, докато преди три години най-доброто постижение беше 3.5 MJ“, коментира Ивана Радомирова.

От бранша специално подчертават и друга положителна новина - за поредна година спадат продажбите на бира в пластмсови опаковки, като през миналата година делът им е  52 процента. Продажбите в кенове са 23%, в стъклени бутилки - 21%, и в кегове - 4 на сто.  През миналата година пуснатите на пазара ПЕТ бирени бутилки са с 1206 тона по-малко в сравнение с количествата за 2020 г.

С това намаление на практика са спестени 1809 тона емисии от въглероден двуокис, които се равняват на въглеродния отпечатък от използването на 1500 тона въглища. Тези данни добре онагледяват колко е важно да бъдат оптимизирани всички възможности за намаляване и рециклиране на пластмасите, както и на всички други отпадъци от опаковки. През тази година Съюза на пивоварите продължава да реализира информационната  кампания ,,ИзБИРАме устойчиво бъдеще“ с фокус именно върху разделното събиране на отпадъци от опаковки.

Съюзът на пивоварите в България е учредител и активен член на току-що  създадената от Българска стопанска камара и още седем браншови асоциации платформа за кръгова икономика „Пластик Пакт България“. Участниците в нея си поставят амбициозната цел до 2025 г. да постигнат 55% рециклиране на пуснатите на пазара отпадъци от пластмасови опаковки.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...