Продажбите на бензинови коли в ЕС са по-високи от тези на дизели за пръв път от 8 години

24.04.2018 | 17:00
по статията работи: econ.bg
Купените нови коли във Великобритания през миналата година изхвърлят средно с 0.8% повече въглероден диоксид, отколкото през 2016 г.
Продажбите на бензинови коли в ЕС са по-високи от тези на дизели за пръв път от 8 години
Снимка: БГНЕС

Две нови за пазара на автомобили в Европейския съюз тенденции се забелязват през миналата година - продажбите на повече бензинови коли, отколкото дизелови, което се случва за пръв път от 2009 г., и повишаване на средното ниво на вредните емисии, които те отделят. Според данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА) през 2017 г. купените нови автомобили в страните от ЕС са отделяли средно 118.5 грама на километър въглероден диоксид, което е с 0.4% повече от 2016 г.

Нарастване на емисиите се отчита за пръв път от 2010 г., когато се въвежда наблюденията по този показател. В общо 17 от 23 страни - членки на ЕС, се забелязва повишаване на отделяния от купените нови коли въглероден диоксид, като сред тях са и петте големи пазара - Великобритания (+0.8%), Франция (+0.6%), Испания (+0.5%) и Германия (+0.1%). В Холандия повишението е 2.27%, а в Полша 1.43%.

Повишаването на отделяните емисии въглероден диоксид е свързано с повишаването на търсенето на бензинови коли, които по принцип харчат повече от дизеловите и изхвърлят по-големи количества от вредната субстанция. По данни на АСЕА търсенето на дизелови автомобили е спаднало с над 5% и сега те формират 44.8% от покупките при 49.4% година по-рано. На колите с бензинов двигател се падат 49.4% от сделките.

Разлюбването на дизелите е обяснимо предвид скандалите около манипулираните данни за разхода и емисиите и планираните забрани за допускане на коли с такива мотори в централните части на различни градове в Европа.

Генералният секретар на АСЕА Ерик Йонаерт посочва и друга причина за повишаването на отделяните вредни емисии - слабото проникване на пазарите на автомобили, използващи алтернативни горива. Според него тези два фактора ще направят трудно постигането на набелязаните цели за нива на въглеродния диоксид, които трябва да се покрият през 2020 и 2030 г.

Наблюденията на АСЕА сочат, че ръстът в търсенето на електромобили не следва темпа на нарастване на търсенето на нови коли. През миналата година сделките скочиха с 3.4%, докато делът на електричките нарасна с едва 0.4% до 1.5%.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 18.03   37 г. – Римският сенат анулира завещанието на Тиберий и обявява Калигула за император. 731 г. – Започва понтификатът на папа Григорий III. 922 г. –...