4 години от трагедията във влака "София-Кардам"

28.02.2012 | 16:54
по статията работи: Петър Чернев
При пожара загинаха девет души. Делото продължава на 22 март
4 години от трагедията във влака "София-Кардам"
Снимка: Булфото

Днес се навършват 4 години от трагичния инцидент, при който деветима души загинаха във влака "София-Кардам". При пожара във композицията изгоряха студентките Валерия Желева и Антоанета Тодорова, корабният инженер Даниел Вичев, д-р Галя Иванова и Калчо Стефанов. Загинаха още архитект Елена Халачева и Мая Машева от София, професор Рашо Рашев и студентът Стоян Ковачев от Шумен, припомня bTV.

Четири години по-късно в храм "Света Троица" семействата на загиналите и близки на оцелелите се поклониха пред паметта им. Голямата им болка е, че все още виновните за трагедията не са наказани.

„Моите впечатления са, че нещата вървят в посока на оневиняване, максимално намаляване на присъдите, които Плевенският съд първоначално присъди. Негодувам и ще продължаваме да негодуваме и да търсим правата си", каза Дорка Вичева, майка на загиналия Даниел Вичев. Тя даде за пример случая със заместник-директора по експлоатацията на „Спални и специални вагони" по време на инцидента Георги Иванов. Той бе оправдан, въпреки че издал заповед за заключване на страничните врати на вагоните, което блокира жертвите в горящите купета.

Преди 2 седмици стана ясно, че на 22 март ще продължи делото за пожара във влака "София-Кардам". Апелативният съд във Велико Търново разгледа резултатите от следствен експеримент за действията на влаковия персонал при пожара. По време на заседанието бяха поставени нови задачи на вещите лица, участвали в експеримента и по тази причина отложи заседанието, информира БНР.

Присъдите на обвинените бяха отменени от Върховния касационен съд, който върна делото за ново разглеждане от друг състав, като се пресъздадат действията на служителите на БДЖ в горящия кушет-вагон.

На гарата във Велико Търново за следствения експеримент бяха композирани вагони, идентични на тези, в които се е разиграла трагедията. Според експертизата пожарът е избухнал в шесто купе и е обхванал вагона за четири минути с отделяне на токсични газове. При експеримента бе измервано дали за това време шафнерът е могъл да спре влака, да събуди пътниците и всички да се евакуират от кушет-вагона.

Шафнерът Георги Георгиев смята, че е направил всичко възможно: "В тази ситуация дадох всичко от себе си. Ако имах кислородна маска, щях да вляза да спася хората във вагона".

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 16.04   1071 г. – С превземането на Бари Италия се освобождава напълно от Византийска власт. 1346 г. – В Скопие Стефан Душан обявява създаването на Сръбско царство,...