Какво се крие зад туристическия бум в Турция

05.03.2020 | 14:40
по статията работи: econ.bg
След "размразяването" на отношенията с Русия, Турция поставя ежегодни рекорди в туристическия сектор, напредвайки към поставената към 2023 година цел - 75 милиона чужди посещения
Какво се крие зад туристическия бум в Турция
Снимка: под лиценза на creative commons

След "размразяването" на отношенията с Русия, Турция поставя ежегодни рекорди в туристическия сектор, напредвайки към поставената към 2023 година цел - 75 милиона чужди посещения.

През миналата година туристопотокът се е увеличил с 13.7 на сто, достигайки 51.8 млн. души.

„Турция се радва на завладяваща природна красота, с исторически и културни обекти, заедно със страхотна храна, което я прави една от най-добрите туристически дестинации в света“, казва Али Белар, вицепрезидент на Асоциацията на туристическите компании в Турция (TURSAB).

По думите му, страната е диверсифицирала до голяма степен своята туристическа индустрия, добавяйки нови видове туризъм към традиционните дестинации, работейки усилено за постигане на целта си за 2023 година.

"С гостоприемството на турския народ и качеството на инфраструктурата, Турция не е много далеч от постигането на целта за привличане на 75 милиона туристи", посочва Блеър в интервю за държавната телевизия TRT.

Той подчертава, че сигурността се е подобрила през последните няколко години, което привлича повече хора и е водеща в създаването на положителен образ в съзнанието на любителите на пътуванията.

Според данните, публикувани от Турския статистически институт (TUIK), туристическият сектор в се радва на положителна тенденция и с увеличаването на броя на туристическите визити, страната ще спечели 34,5 милиарда долара само от туристическата индустрия, което е исторически връх.

По отношение на растежа, турското министерство на туризма съобщава, че повечето туристи идват от Русия с общо седем милиона туристи, които са посетили Турция през 2019 г., следва Германия с общо пет милиона посетители през същата година. Българите са на трето място с 2,7 милиона посетители, посещаващи страната, следвани от Обединеното кралство и Иран, които са класирани съответно на четвърто и пето място.

Истанбул отдавна е културната и историческа столица на Турция, и заедно с Анталия са най-посещаваните туристически дестинации.

Тези два града бяха домакини на близо 30 милиона туристи миналата година. Освен традиционните дестинации,  страната може да се похвали с огромен потенциал за болничен туризъм.

В рамките на програмата за здравна трансформация , която стартира през 2003 г., Турция се превърна в една от водещите страни в сектора на здравеопазването в световен мащаб.

Страната постигна високи стандарти както за своите болници, така и за своите здравни специалисти с помощта на програмата през последното десетилетие.

Услугите за медицинска помощ за възрастни хора и хора с увреждания са друга важна част от здравния туризъм, заедно с болничния и термалния туризъм.

В светлината на това Белар подчерта, че в Турция има много международни заведения за рехабилитация и здравеопазване, които работят по международно признати стандарти.

Той посочи още, че европейските страни, които са най-важният целеви пазар за Турция, включват голям брой възрастни туристи, а Турция ще работи за обслужването на тези хора чрез своите модерни съоръжения през следващите години.

"Турция е една от петте най-посещавани страни за здравен туризъм в света", категоричен е Блеър.

Анталия се превърна в световноизвестна марка през последните години с повече от 1700 хотела и капацитет за настаняване от 600 хил.  легла.

Само Анталия има 421 петзвездни хотели, което е повече от броя на петзвездни хотели в Испания - най-големият конкурент в Средиземноморския регион, подчертава Белар.

Миналата година турският министър на културата и туризма Мехмет Нури Арсой обяви новата програма, която има за цел да постигне целите на туризма през 2023 година.

Професионалните училища от сектора на туризма и хотелиерството ще станат активни през цялата година, тъй като понятието „сезонен туризъм“ е на път да изчезне и персоналът ще работи през цялата година.

Допълнително правителството финансира и филмовата индустрия с до 30% от общите й разходи в страната с идеята произведената продукция да се излъчва извън Турция и да работи като реклама за туристическия продукт в страната.

За да се увеличат средните разходи на посетители на нощ, които в момента са средно 73 долара, Блеър казва: „Системата за настаняване, която включва всичко, включително три хранения, закуски и напитки, привличаща голям брой туристи, трябва да бъде редуцирана“.

"Входящите туристи трябва да участват повече в дейности извън хотела", смята Белар, надавайки се така да започне да се ограничава т.нар. „Ол инклузив“.

Блеър също препоръчва да се работи за насърчаване на конферентен и изложбен туризъм, круизния туризъм, както и болничния и термален туризъм.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...