Китай е най-бързо развиващата се дигитална икономика

02.10.2014 | 17:20
по статията работи: Мария Стоянова
Сингапур е първи, а САЩ са шести в готовността си за електронна търговия
Китай е най-бързо развиващата се дигитална икономика

Китай, Малайзия и Тайланд се класират като топ 3 най-бързо развиващи се дигитални икономики в резултат на бързото увеличаване на интернет и смартфон потребители на тези пазари. Това показва индексът за дигитална еволюция, разработен от Master Card и Fletcher School в Университета Тъфтс.

Според индекса, Сингапур, Швеция и Хонг Конг заемат първите 3 места в списъка на държави, готови да приветстват следващия милиард интернет потребители, благодарение на техните напреднали, но все още растящи дигитални икономики. Обединеното кралство и Швейцария допълват челната петица, докато САЩ се нарежда на 6 място сред 50-те проучени страни.

"Начинът, по който хората се свързват дигитално се променя бързо и трябва да се вслушаме и вгледаме добре, за да разберем възможностите и да ги направим полезни за хората", каза Ан Кeрнс, президент „Международни пазари” в MasterCard.

Проучването идентифицира 4 взаимозависими елемента - предлагане, търсене, институции и иновации - които влияят върху дигиталната еволюция на всяка страна и могат да служат като стратегически точки за оценка за бъдещ растеж.

"Има много малко информация за дигиталното минало и настояще на Запада, която да ни даде насоки за дигиталното настояще и бъдеще на останалата част от света", споделя водещият изследовател Баскар Чакравотри, старши научен сътрудник по международен бизнес и финанси във Fletcher School.

"Инерцията и посоката на развитие на страните във времето са резултат от взаимодействието на тези елементи. От опита на Запада се вижда, че 4те фактора са по-плътно свързани. В случая, на развиващите се пазари, където са позиционирани следващият милиард интернет потребители, някои от тези елементи се движат много по-бързо, отколкото други.

Траекторията не е линейна и може да станем свидетели на изненади, като Alibaba в Китай, Flipkart в Индия или M-Pesa в Кения. По-конкретно, опознаването на институциите и нововъведенията в тези части на света, е от съществено значение що се касае до предвиждането на локацията на следващата дигитална еволюция.“, обясни още експертът.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...