Новите технологии вече все по-бързо навлизат в ежедневието ни и дори променят навиците ни. Потребителите стават все по-зависими и от смартфоните си. Доста често първото нещо, което хората всъщност поглеждат, когато се събудят, е екранът на телефона.
Според скорошно проучване, собствениците на смартфони прекарват повече време, взирайки се в началния екран на мобилното устройство от която и да е друга мобилна дейност. Според изследването потребителите поглеждат началния екран почти 100 пъти на ден. Повече от половината респонденти казват, че известията са първото нещо, което проверяват, показват данни от изследването, публикувано на сайта eMarketer.com.
Именно това обяснява новата тенденция за промяната на поведението на собствениците на смартфони, а именно „страхът от нещо пропуснато“ ("fear of missing something" - FOMS). Известията от всички социални мрежи и сайтове, получавани директно на мобилното устройство, не остават непрочетени за дълго. Над една трета от потребителите признават, че поглеждат телефона си веднага, когато получат нотификация.
Собствениците на „умни“ устройства средно са се записали за най-малко една нотификация от общо 14-е категории, включени в проучването. Почти една пета от участниците са се абонирали за всяка една категория. Това включва получаване на известия при пропуснато обаждане, текстово съобщение, имейл, актуализации за мобилни приложения, социални мрежи, прогнозата за времето, игри, новини, музика, търговия на дребно, спорт, пътуване, развлекателни новини.
Традиционните начини за осъществяване за връзка с някого – обаждане, смс и имейл – все още са най-използваните и предпочитани известия. Социалните мрежи също са поставени на висока позиция (65% от участниците), най-вероятно заради обновленията в реално време – от събития, свързани с личния живот на приятел, до извънредни новини, публикувани в подобни сайтове. Поради „страха от нещо пропуснато“, около една трета от участниците са се абонирали за всяко включено в проучването мобилно приложение.
Проучването показва, че маркетолозите трябва да работят върху подобряване на начините за доставяне на известия като се възползват напълно от потребителите, водени от този „страх“. Едва една трета от мениджърите в света разчитат на известия, които насочват собствениците на смартфони към мобилните им приложения.