Най-скъпата технологична компания в света – Apple, е загубила привлекателността си сред инвеститорите, сочи най-новото глобално допитване на „Блумбърг“.
В резултат на пониженото доверие в способностите на компанията на Тим Кук за създаване на иновативни продукти хедж фондовете продадоха големи дялове от акциите на Apple, които се сринаха с близо 40 процента в сравнение с миналогодишните рекордни нива.
Днес 71% от респондентите в анкетата на "Блумбърг" смятат, че калифорнийския гигант е изгубил ореола си на иноватор в индустрията. 28% смятат, че това положение е постоянно, а 43% приемат, че в бъдеще Apple отново ще поемат лидерската позиция.
23 процента от запитаните все още вярват, че Apple остават най-добрите в бизнеса, а шест процента не са сигурни в мнението си.
„Те (Apple) определено изгубиха своята инерция“, коментира Лионел Мелул, ръководител на нюйоркската финансова компания Sunrise Brokers. „Все още се намират в точка, в която могат да обърнат тенденцията, тъй като разполагат със силен бранд“, допълва експертът.
По този въпрос изпълнителният директор на Apple Тим Кук заяви по-рано, че компанията му не смята да пуска нови продукти до есента, което е най-дългият период, в който гигантът не е пускал нов продукт от поне 2000-та година насам.