Агенция по заетостта вече приема заявления от работодателите по схемата за подкрепа

31.03.2020 | 10:55
по статията работи: econ.bg
Над 213 хил. са безработните в момента у нас, а само регистрираните от началото на кризата с коронавируса са 9909, заяви преди ден социалният министър Деница Сачева
Агенция по заетостта вече приема заявления от работодателите по схемата за подкрепа
Снимка: под лиценза на creative commons

В Агенцията по заетостта вече е открита процедурата за за кандидатстване на работодатели за изплащане на компенсации по постановлението на министерски съвет 60 на 40 за подкрепа на бизнеса.  Кандидатстването е по реда на чл.1, ал.1 от Постановление № 55 от 30.03.2020 г. за определяне на условията и реда за изплащане на компенсации на работодатели с цел запазване на заетостта на работниците и служителите при извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г.

Документи от работодатели, кандидатстващи за изплащане на компенсации по реда на ПМС 55/2020 г., ще се приемат във всички дирекции „Бюро по труда” в страната в периода от 31-ви март до 21-ви април 2020 г.

За да кандидатстват, работодателите следва да представят в бюрото по труда, на чиято територия осъществяват дейност:

-          Заявление за изплащане на компенсации и декларации (по образец);

-          Списък на работниците и служителите, за които се подава заявление за изплащане на компенсации (по образец);

-          Заповед за преустановяване на работа.

Сред фирмите, които могат да получат подрепа чрез плащшане на част от възнаграждението на служителите си, са тези от секторите търговия на дребно, транспорт, хотелиерство, ресторантьорство, туристическа дейност, артистична и творческа дейност и частни детски градини. 

Над 213 хил. са безработните в момента у нас, а само регистрираните от началото на кризата с коронавируса са 9909, заяви преди ден социалният министър Деница Сачева.

От постановлението за получаване на подкрепа чрез мярката 60/40 са секторите селско стопанство, горско и рибно стопанство, финасови и застрахователни дейности, държавно управление, хуманно здравеопазване, сектор Образование.

Документи се изпращат по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване /ССЕВ/, подписани с квалифициран електронен подпис /КЕП/, или с препоръчано писмо с обратна разписка чрез лицензиран пощенски оператор. При невъзможност за подаване на документите дистанционно, същите могат да се представят в съответната Дирекция „Бюро по труда“ на хартиен носител при спазване на ограниченията и изискванията за работа в условията на извънредно положение и мерките за ограничаване разпространението на коронавируса COVID-19, регламентирани в актове на компетентните органи.

Документите се разглеждат за съответствие или несъответствие с изискванията на ПМС №55/30.03.2020 г. в срок до 7 работни дни от подаването им, като за резултатите информация се предоставя на работодателя и Националния осигурителен институт.

Необходимите документи можете да намерите тук.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 26.09   1371 г. – В Битката при Черномен армията на османския султан Мурад I разгромява обединените сили на сърби и българи. 1580 г. – Сър Франсис Дрейк и неговата...