Европейското законодателство изисква надзорно внимание на пазарното поведение на кредитните и финансовите институции. В изпълнение на целите, заложени в Регламент (ЕС) No. 1093/2010 на Европейския парламент и на Съвета, БНБ следи за укрепване на пазарната дисциплина, осигуряване висок стандарт на услугите, повишаване доверието на потребителите на банкови продукти и услуги.
Под надзора на централната банка е и подобряването комуникацията с участниците на пазара, минимизиране рисковете за потребителите при промяна на условията и повишаване на финансовата култура.
Сега се публикуват документите „Кратък наръчник на ползвателя“, „Изявление на ЕБО относно Брексит, насочено към потребителите“, „Основни съвети как да се защитите при избор на услуги за онлайн или мобилно банкиране“ и брошурата на Европейската комисия „Вашите права при извършване на плащания в Европа“.
Материалите имат информационен характер и са насочени към настоящи и бъдещи потребители на финансови услуги – физически лица. Съдържат практическа информация, която да подпомогне ползвателите при вземане на решение в избора на подходящ финансов продукт, информация по въпроси, свързани със сигурността, таксите при изпълнение на платежни операции, както и полезни съвети за защита и разрешаване на потребителски спорове.