България ще заведе дело пред съда на ЕС срещу част от пакета Мобилност

10.07.2020 | 11:30
по статията работи: econ.bg
Останалите държави-членки ще имат възможността да се присъединят към нашата позиция
България ще заведе дело пред съда на ЕС срещу част от пакета Мобилност
Снимка: АПИ

България ще заведе дело пред съда на Европейския съюз, в двумесечен срок от публикуването на Пакета Мобилност I в Официалния вестник на Съюза. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков в изявление пред медии, по повод окончателното приемане на Пакета Мобилност I от Европейския парламент. "Ще поискаме анулиране на част от разпоредбите на Пакет за Мобилност I и в момента тече подготовка за това. Останалите държави-членки ще имат възможността да се присъединят към нашата позиция, за да бъдем по-ефективни във воденето на делото", категоричен бе Росен Желязков.

"Паралелно с подготовката на делото българската страна ще продължи да настоява до края на тази година, Европейската комисия да приключи с оценката на въздействие за последиците от връщането на превозното средство в осемседмичен период, както и прилагането на част от правилата за сухопътната част на комбинирания транспорт. Очакваме Комисията да изпълни ангажимента си и след оценката на въздействие, да внесе ново законодателно предложение, с което тези мерки и тези последици от предложението да бъдат анулирани", посочи министърът.

"Благодаря на всички български евродепутати, които изразиха единна позиция по Пакета Мобилност I, в защита на националния интерес. Ще продължим да бъдем рамо до рамо с нашите превозвачи в битката, която ни предстои. Вярвам че българските представители в ЕП, както и всички институции и колеги ще продължат да ни подкрепят", изтъкна министър Желязков.

По думите му, първоначално Пакетът Мобилност I бе замислен като законодателство, което цели да постигне баланс между условията на труд и социалните условия за водачите и свободата на превозвачите да предоставят трансгранични услуги.

"Окончателно приетият Пакет Мобилност I се отдалечава съществено от заложените цели и европейски ценности. Стана ясно, че идеята за правилното функциониране на Единния пазар и правната сигурност не са били сред съществените елементи, които се взимат под внимание при гласуването. Практическата недалновидност и неприложимост на част от разпоредбите, техният непропорционален и дискриминационен характер, както и настоящата пандемична обстановка не бяха взети предвид", подчерта Росен Желязков.

Министърът посочи, че с отнемане правото на водачите да избират мястото, където да ползват своята почивка се нарушава едно от основните права на ЕС – свободното движение на хора. Той каза още, че връщането на превозното средство в държавата по установяване влиза в колизия с прокламираните политики на ЕК и Съюза, и най-вече със зелената сделка.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
- Келнер, какво пие русата дама в ей там??? - Скъпо 32-годишно уиски, господине... - Аха... Поднесете ѝ тогава три бучки лед от мен!!!
На този ден 01.08   527 г. – Юстиниан I става самостоятелен владетел на Източната Римска империя. 902 г. – Арабите, оглавявани от династията Аглабиди, завладяват последната...