Социалната мрежа Инстаграм (Instagram) навлиза по-дълбоко в електронната търговия, пускайки от 1 ноември нов инструмент, който дава възможност на търговци на дребно да предлагат повече информация за продукти на публикувани снимки или видео клипове, информира списание "Форчън", цитирано от БТА.
Мрежата, която е собственост на Фейсбук (Facebook), вече бе направила малки стъпки към включването на възможности за пазаруване, най-забележимата от които бе през 2015 година.
Тогава тя позволи на рекламодатели да добавят бутон "купи сега" към рекламите си, който препраща потребителите към електронен магазин.
20 базирани в САЩ марки сега ще получат възможност да споделят взаимно свързани публикации (не реклами) за продукти, които ще включват малка икона "кликни за преглед" в долния ляв ъгъл на снимката. Тя ще предложи на потребителите опция за достъп до по-подробно описание на продукта, което може да включва цена и друга информация. След това търговците ще могат да изберат дали да включат линк "пазарувай сега" и купувачът да бъде отведен директно до съответния продукт на сайта на търговеца.
Засега Инстаграм, която има 500 милиона активни потребители годишно, не взема комисиони за покупките, които се правят чрез този тип публикации и има приходи единствено от реклама.
Мрежата, придобита преди четири години от Фейсбук за 1 млрд. долара, отвори рекламната си програма едва през септември.
Според някои оценки обаче приложението може тази година да донесе милиарди долари от реклама. Инстаграм оповести също така, че вече има 500 000 рекламодатели - два пъти повече, отколкото през февруари.