Google е най-силната чуждестранна марка в България, а bTV е лидер сред българските компании. Това показват резултатите от независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар, което
се провежда за трети пореден път по инициатива на глобалната организация Superbrands. Наградите бяха обявени снощи на церемония в Аулата на Софийския университет „Св. Климент
Охридски“.
Интернет търсачката измести досегашния двукратен лидер Coca-Cola, а втората национална телевизия изпревари убедително мобилния оператор „М-Тел“. Google е фаворит и сред вота на хилядите
потребители, гласували в интернет. За пръв път в историята на класацията у нас в Топ 20 попада и още една българска марка – производителя на минерална вода „Девин“.
Някои от досегашните лидери по категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: BMW измества Mercedes-Benz от първата позиция в категорията „Автомобили“; при
вината марката Todoroff отстъпва на „Домейн Бойар“; Apple изпреварва Nokia при технологиите; Уникредит Булбанк е лидер сред финансовите институции, „Маджаров“ измества „Тандем“ от първата позиция в
сегмента на месните продукти, а българската верига за бързо хранене Happy отстрани от първата позиция досегашния лидер в категорията McDonald's. M3 Communications Group, Inc. спечели приза на
престижната глобална програма за четвърта поредна година, посочват от Superbrands.
Проектът е част от глобалната програма организацията, която оперира в над 80 страни и промотира водещите марки на националния пазар, както и добрите бизнес практики. За втора поредна година
изданието е придружено от специално приложение – Responsible Superbrands, посветено на обществената значимост на социално отговорния бизнес.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на
членовете на независимото експертно жури и чрез национално гласуване на потребителите в интернет.