Омбудсманът Диана Ковачева сезира председателя на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Стоил Алипиев и изпълнителните директори на “Йеттел България” ЕАД Джейсън Кинг и на БТК ЕАД (“Виваком България” ЕАД) Николай Андреев с искане мобилните оператори да не вдигат цените на услугите си.
“Виваком” обяви увеличение на цените си с два лева за всяка основно и допълнителна услуга, а “Йетел” поскъпване с 15,4 на сто, колкото е средногодишният инфлационен индекс на НСИ.
По какъв начин нарастващата инфлация влияе на цените на телекомуникационните услуги, пита Ковачева. И допълва, че поскъпването на горивата и енергията не може да е довод за планирането увеличени на цените, защото “през цялата 2022 г., както и за 2023 г. небитовите крайни клиенти на електроенергия, получават месечни компенсации от държавата за цените на тока. Що се отнася до цените на горивата, в последните месеци се наблюдава тенденция в посока на намаляване”, посочва Ковачева. Омбудсманът настоява ръководствата и на двата оператора да преразгледат решенията си за поскъпване на услугите им.