ЗАКОН ЗА СОЦИАЛНОИНВЕСТИЦИОНЕН ФОНД


Обн. ДВ. бр.32 от 3 Април 2001г., изм. ДВ. бр.120 от 29 Декември 2002г.

Глава първа.
ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ

Чл. 1. (1) Създава се Социалноинвестиционен фонд като юридическо лице със седалище в град София.

(2) Социалноинвестиционният фонд е второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на труда и социалната политика.

 

Чл. 2. (1) Социалноинвестиционният фонд има за цел да подкрепи изпълнението на приоритетни проекти и дейности, включени в Националния план за икономическо развитие и в Националния план за регионално развитие.

(2) Социалноинвестиционният фонд има за задачи:

1. поощряване увеличаването на заетостта в реалния сектор;

2. създаване на постоянна и временна заетост;

3. насърчаване и поддържане равнището на определени услуги, свързани с развитието на частния сектор;

4. осигуряване подкрепа на предприемаческите инициативи в определени региони, силно засегнати от преструктурирането на икономиката;

5. насърчаване развитието на регионалните и местните инициативи, водещи до повишаване равнището на заетостта;

6. сближаване с практиката за развитието на регионите на страните-членки на Европейския съюз.

 

Глава втора.
ПЛАНИРАНЕ И ФИНАНСИРАНЕ ДЕЙНОСТТА НА ФОНДА

Чл. 3. (1) Дейността на Социалноинвестиционния фонд се осъществява по годишна програма, която се разработва по реда и в сроковете за съставяне на държавния бюджет.

(2) Годишната програма се изработва на базата на приоритетите и годишните задачи, включени в Националния план за икономическо развитие, в Националния план за регионално развитие и в публичната инвестиционна програма.

(3) В годишната програма се включва и инвестиционната програма, съдържаща проектите, които ще бъдат финансирани през текущата година.

 

Чл. 4. Средствата на фонда са предназначени за:

1. инвестиции за реализация на проекти, включени в Националния план за икономическо развитие и Националния план за регионално развитие, свързани със създаване и модернизиране на техническата инфраструктура за проектите на малки и средни предприятия;

2. създаване на дълготрайни материални и нематериални активи за райони, засегнати силно от безработицата;

3. дейности, свързани с реализация на бизнесуслуги, пазарни проучвания и обучение на персонала за реализация на проекти, включени в Националния план за икономическо развитие и Националния план за регионално развитие, осигуряващи увеличаване на заетостта в регионите.

 

Чл. 5. Условията и редът за финансиране на проектите и дейностите на Социалноинвестиционния фонд се уреждат с наредба, като се отчитат и изискванията на донорските организации.

 

Чл. 6. Приходите на фонда се набират от:

1. субсидия от държавния бюджет чрез бюджета на Министерството на труда и социалната политика в размер, определен със Закона за държавния бюджет;

2. дарения, помощи и средства по реда на чл. 45, ал. 2 от Закона за устройството на държавния бюджет;

3. държавно гарантирани кредитни споразумения.

 

Чл. 7. Средствата от Социалноинвестиционния фонд се изразходват за:

1. финансиране на капиталови разходи за създаване на техническа инфраструктура в подкрепа на създаването и развитието на малки и средни предприятия;

2. субсидии за покриване на текущи разходи, създаващи условия за самонаемане;

3. инвестиционни разходи за закупуване и наемане на дълготрайни материални и нематериални активи, за реализиране на проекти, създаващи нови работни места в райони, засегнати от преструктуриране;

4. субсидиране на лихвения процент по кредитни споразумения с търговските банки за създаване на малки и средни предприятия, гарантиращи постоянна заетост;

5. издръжка дейността на фонда.

 

Чл. 8. (1) (Отм. - ДВ, бр. 120 от 2002 г.)

(2) Приходната и разходната част на фонда се утвърждават ежегодно от Министерския съвет по предложение на министъра на труда и социалната политика, съгласувано с министъра на финансите.

 

Глава трета.
УПРАВЛЕНИЕ НА ФОНДА

Чл. 9. Органи за управление на фонда са:

1. управителен съвет;

2. изпълнителен директор.

 

Чл. 10. (1) Управителният съвет се състои от 12 членове. В него с равен брой представители участват Министерският съвет, представителните организации на работодателите и на работниците и служителите, определени по реда на глава трета от Кодекса на труда. Представителите на Министерския съвет се определят със заповед на министър-председателя.

(2) Управителният съвет се свиква на редовно заседание най-малко веднъж на три месеца от неговия председател, както и на извънредни заседания по искане на изпълнителния директор.

 

Чл. 11. (1) Управителният съвет заседава, ако присъстват повече от половината от членовете му.

(2) Решенията на управителния съвет се вземат с мнозинство повече от две трети от присъстващите.

(3) Решенията на управителния съвет по чл. 12, т. 1 се вземат с мнозинство повече от две трети от членовете на съвета.

 

Чл. 12. Управителният съвет:

1. предлага проект на наредбата по чл. 5;

2. приема годишната програма за дейността на Социалноинвестиционния фонд, в това число и годишната инвестиционна програма;

3. приема правилник за дейността си;

4. предлага за назначаване и освобождаване изпълнителния директор на Социалноинвестиционния фонд;

5. избира посредниците при осъществяване на дейности, свързани с финансови услуги;

6. осъществява подбор на външни одитори и одобрява докладите им;

7. приема годишния бюджет на Социалноинвестиционния фонд;

8. одобрява годишния отчет;

9. осъществява цялостен контрол за целевото разходване на набраните средства;

10. одобрява структурата на щатните длъжности на фонда;

11. информира обществеността, като публикува в централния печат годишната инвестиционна програма на Социалноинвестиционния фонд.

 

Чл. 13. (1) Председател на управителния съвет е министърът на труда и социалната политика.

(2) Председателят на управителния съвет:

1. по предложение на управителния съвет и след съгласуване с министъра на финансите приема наредбата по чл. 5, която се обнародва в "Държавен вестник";

2. по предложение на управителния съвет назначава и освобождава изпълнителния директор на Социалноинвестиционния фонд.

 

Чл. 14. Изпълнителният директор:

1. организира и ръководи оперативната дейност на Социалноинвестиционния фонд в съответствие с приетите решения на управителния съвет;

2. подготвя и представя на управителния съвет годишната програма, годишната инвестиционна програма, годишния бюджет и годишния отчет на Социалноинвестиционния фонд;

3. назначава и освобождава служители на фонда;

4. представлява Социалноинвестиционния фонд;

5. решава всички останали въпроси, които не са от изключителната компетентност на управителния съвет.

 

Заключителни разпоредби

Параграф единствен. Изпълнението на закона се възлага на министъра на труда и социалната политика.

-------------------------

Законът е приет от ХХХVIII Народно събрание на 21 март 2001 г. и е подпечатан с официалния печат на Народното събрание.

 

Релевантни актове от Европейското законодателство
РЕГЛАМЕНТ (EО) № 1784/1999 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 12 юли 1999 година относно Европейския социален фонд

РЕГЛАМЕНТ НА СЪВЕТА (ЕИО) № 208/93 от 20 юли 1993 година за изменение на Регламент (ЕИО) № 2052/88 относно задачите на Структурните фондове и тяхната ефективност и относно координацията на тяхните дейности вътре между тях и с операциите на Европейската инвестиционна банка, и други съществуващи финансови инструменти

РЕГЛАМЕНТ НА СЪВЕТА (ЕИО) № 2085/92 от 20 юли 1993 година, изменящ Регламент (ЕИО) № 4256/88, посочващ условията за прилагане на Регламент (ЕИО) № 2052/88 по отношение на Напътствия за Европейското селско стопанство и Гаранционния фонд (EAGGF) Сектор Ръководство

 

Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив