Заповед № РД-08-997 от 2000 г. за определяне на нормативи за качеството на универсалната пощенска услуга и ефикасността на обслужване

МСТ

Държавен вестник брой: 6

Година: 2001

Орган на издаване: МСТ

Дата на обнародване: 28.01.2004

На основание чл.13, т.3 от Закона за пощенските услуги (ДВ,бр.64 от 2000 г.) във връзка с чл.11 от Устройствения правилник на Министерството на транспорта и съобщенията (ДВ,бр.10 от 2000 г.):
1. Определям нормативи за качеството на универсалната пощенска услуга и ефикасността на обслужване съгласно приложението.
2. Заповедта влиза в сила от деня на обнародването є в "Държавен вестник".
За министър: П. Табаков

Приложение към т.1

Нормативи за качество на универсалната пощенска услуга и ефикасността на обслужване

1. Нормативите за качество по отношение на времето за пренасяне на вътрешни и международни кореспондентски пратки са посочени съответно в таблица 1, таблица 2 и таблица 3.

Таблица 1 - Нормативи за качество по отношение на времето за пренасяне на вътрешни обикновени кореспондентски пратки

Време за пренасяне
от край до край

Нормативи за качество на услугата

Д + 1

не по-малко от 76 % от кореспондентските пратки

Д + 2

не по-малко от 83 % от кореспондентските пратки

Таблица 2 - Нормативи за качество по отношение на времето за пренасяне на международни обикновени кореспондентски пратки по въздушен път

Географски зони в рамките на Европа

Време за пренасяне
от край до край

Нормативи за качество на услугата

Д + 4

не по-малко от 55 % от кореспондентските пратки

Д + 5

не по-малко от 70 % от кореспондентските пратки

Д + 6

не по-малко от 80 % от кореспондентските пратки

Географски зони извън рамките на Европа

Време за пренасяне
от край до край

Нормативи за качество на услугата

Д + 6

не по-малко от 50 % от кореспондентските пратки

Д + 7

не по-малко от 65 % от кореспондентските пратки

Д + 8

не по-малко от 80 % от кореспондентските пратки

Таблица 3 - Нормативи за качество по отношение на времето за пренасяне на международни обикновени кореспондентски пратки по земен път

Географски зони в рамките на Европа

Време за пренасяне
от край до край

Нормативи за качество на услугата

Д + 4

не по-малко от 50 % от кореспондентските пратки

Д + 6

не по-малко от 75 % от кореспондентските пратки

Географски зони извън рамките на Европа

Време за пренасяне
от край до край

Нормативи за качество на услугата

Д + 10

не по-малко от 45 % от кореспондентските пратки

Д + 14

не по-малко от 70 % от кореспондентските пратки

2. Нормативите за качество по отношение на редовността на събиране и доставка на пощенски пратки са посочени съответно в таблица 4 и таблица 5.

Таблица 4 - Нормативи за качество по отношение на редовността на събиране на пощенски пратки

Населено място

Дни от седмицата

Брой събирания
на ден

Нормативи за качество
на услугата

София

от понеделник
до петък

2

85 %

събота и неделя

1

С разменно-сортировъчен
център

от понеделник
до събота

1 или 2

85 %

Без разменно-сортировъчен
център

от понеделник
до петък

1

Забележки:
1. Посочените в таблицата нормативи не се отнасят за селища в труднодостъпни райони (по смисъла на Закона за пощенските услуги).
2. Броят на събиранията на ден за населени места с разменно-сортировъчен център се определя със заповед на "Български пощи" - ЕАД.

Таблица 5 - Нормативи за качество по отношение на редовността на доставка на пощенски пратки

Населено място

Дни от седмицата

Брой доставки
на ден

Нормативи за качество
на услугата

София

от понеделник
до събота

2

С разменно-сортировъчен център

от понеделник
до събота

1

80 %

Без разменно-сортировъчен център

от понеделник
до петък

1

Забележки:

Посочените в таблицата нормативи не се отнасят за селища в труднодостъпни райони (по смисъла на Закона за пощенските услуги).
При необходимост броят на доставките в работните дни може да бъде увеличен.
3. Нормативите за качество по отношение на срока за обработване на рекламации са посочени съответно в таблица 6.

Таблица 6 - Нормативи за качество по отношение на обработването на рекламации

Нормативен срок за обработване на
рекламациите

Нормативи за качеството на услугата

30 дни

не по-малко от 80 % от рекламациите

90 дни

не по-малко от 95 % от рекламациите

Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив