Абонаментът за цифрови услуги става валиден в целия ЕС

27.03.2018 | 17:00
по статията работи: econ.bg
Съвместно изявление на Европейската комисия, Европейския парламент и Българското председателство на Съвета на ЕС
Абонаментът за цифрови услуги става валиден в целия ЕС
Снимка: под лиценза на creative commons

От 1 април 2018 г. европейците ще имат достъп до онлайн съдържанието, за което са се абонирали у дома, където и да се намират в ЕС, пише "Дойче Веле". Заместник-председателят на Европейската комисия Андрус Ансип, комисарят по въпросите на цифровата икономика и цифровото общество Мария Габриел, българският министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и членовете на Европейския парламент Павел Свобода и Жан-Мари Кавада заявиха:

Интересите на гражданите са в центъра на всички европейски инициативи в областта на цифровизацията. От 1 април, когато пътувате в ЕС, вече няма да пропускате любимите си филми, телевизионни сериали и спортни предавания, нито ще се лишавате от игрите или електронните книги, за които имате цифров абонамент. Правилата ще се прилагат за платени услуги, но доставчиците на безплатно съдържание също могат да се възползват от тях. Полза от тези разпоредби ще имат и доставчиците на онлайн съдържание, тъй като вече няма да им се налага да придобиват лицензи за държавите, в които пътуват техните абонати.

Отмяната на ограниченията, които не позволяваха на европейците да ползват при пътуване абонаментите си за цифрови медии и съдържание, е нов успех на цифровия единен пазар след ефективното премахване на таксите за роуминг, от което се ползват потребителите в цяла Европа от юни 2017 г. насам.

Новите правила са директен отговор на промените в поведението и навиците на европейските граждани, които използват нови технологии. Така например между 2010 и 2014 г. разходите на потребителите за видео абонаменти са се увеличили със 113 % годишно, а между 2014 и 2015 г. броят на потребителите се е увеличил с 56 %. 

Счита се, че поне 29 милиона души (5,7% от потребителите) в ЕС биха могли да се възползват от трансграничната преносимост, като в бъдеще техният брой ще нарасне значително — очаква се до 2020 г. той да достигне до 72 милиона души.

Наред с това почти 60% от младите европейци заявяват, че възможността да ползват абонаментите си по време на пътуване е важен фактор при избора на онлайн услуги.

Преносимостта на тези услуги дава отговор на предпочитанията на потребителите, като същевременно ще помогне на доставчиците да увеличат броя на абонатите си.

Постигането на споразумение относно преносимостта е забележителен резултат от тясното сътрудничество между институциите на ЕС и европейските предприятия и заинтересовани страни и ние сме напълно уверени, че радио- и телевизионните оператори и платформи ще възприемат това като възможност за подобряване на предоставяните от тях услуги. Днес правим поредната конкретна стъпка към изграждането на истински цифров единен пазар и обединено европейско

цифрово общество, които да са достъпни за всички граждани и да са рентабилни за бизнеса. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 04.08   1693 г. – Смята се за датата на създаването на шампанското от бенедиктинския монах Дом Периньон. 1704 г. – Войната за испанското наследство: Гибралтар е...