Щатският медиен концерн News Corp. съобщи в понеделник (23 юли), че възнамерява да пусне съвместно с телекома AT&Т нов таблетен компютър, направен специално за нуждите на образователния пазар. По този начин компанията се надява да пренесе „дигиталните иновации“ директно в класните стаи, информира AFP.
От ръководения от Рупърт Мърдок медиен конгломерат заявиха, че инициативата ще дойде от звеното за образование на News Corp., наречено Amplify.
“Amplify си е поставила за цел да създаде нов образ на образованието в САЩ (начално и средно) посредством дигитални продукти и услуги, които дават нови възможности на ученици, учители и родители“, се казва в съобщение на компанията.
Инициативата бе коментирана и от изпълнителния директор на компанията Джоел Клайн: "Amplify ще представи новите си продукти по един максимално обмислен начин, така че в новите технологии в крайна сметка да могат да се предоставят допълнителни възможности за усвояване училищния материал“.
Президентът на AT&T Mobility Ралф де ла Вега допълни, че проектът включва и пускането на мобилен таблетен компютър с възможност за свързаност към 4G мрежата. Той ще служи за създаване на ново дигитално учебно съдържание и за „преоткриване на преподаването и ученето в дисциплини като английски език, математика и точни науки“.
Самите учебни материали са били разработени от екип на Wireless Generation с помощта на преподаватели от калифорнийския университет Бъркли и списание Lapham's Quarterly.
Двете компании ще стартират пилотна програма в щатските училища през идната учебна година, в която освен 4G таблети AT&T ще предостави и услуги по управлението на системата, техническата ѝ поддръжка и свързаността.