Производителят на гуми Goodyear е открил начин да намали използването на петролни продукти в производството на гуми, като в същото време се удължава животът на протектора им*.
Изследователите от Иновативния център на компанията в Акрон, Охайо, са открили, че изполването на соево масло в производството на гуми увеличава живота на протектора с 10% и в същото време намалява използването на петрол в производството с до 7 милиона галона годишно.
Резултатите от направените тестове в завода за гуми на Goodyear в Лоутън, Оклахома са показали по-добри смесителни възможности в производствения процес. Компанията е установила, че гумените съединения, направени със соево масло се смесват по-лесно с помощта на силициев диоксид, който се използва в производството на гуми. Това води не само до подобряване ефективността на машините, но и до намаляване на потреблението на гориво и вредните емисии въглероден диоксид (СО2).
Прототипните гуми ще се тестват в изпитателните центрове на Goodyear в Сан Анджело, Тексас през следващите месеци. В случай, че изпитанията преминат успешно и докажат качествата им, от компанията смятат, че гумите със соево масло ще бъдат на пазара най-рано през 2015 година.
Организацията на производителите на соя (The United Soybean Board) подкрепя проекта на Goodyear като предоставя на компанията безвъзмездна помощ от 500 000 щатски долара за две години. Прототипната гума ще бъде показана на 6-7 август в Изследователския център на Ford Motor Company в Диърборн, Мичиган, като част от събитие, спонсорирано от USB.
*Протекторът е елементът от автомобилните гуми, който е предназначен за осигуряване на максимално сцепление с пътната настилка, защита на вътрешните части на гумата от повреди. Биват няколко типа: високо проходими - с едър рисунък на шарката и мощно сцепление с повърхността; универсални - подходящи за движение, както по пресечена местност, така и по асфалт, и гладки (сликове), предназначени за движение само по асфалтови покрития, предимно за автомобилни състезания (Формула 1, Индикар и др.)