Допреди появата на компютърните игри и скъпите мобилни играчки милиони деца (и не по-малко възрастни) прекарваха часове в игра с кубчето на Рубик – изобретеният през 1974 г. 3D пъзел, който се превърна в тотален хит на 80-те години на миналия век. Тогава кубчето бе обявено за най-добре продаваната играчка в историята с общо 350 млн. продадени копия – непостижим брой, за която днешните производители на играчки и мобилни устройства могат само да мечтаят.
Една група хора обаче досега бе тотално изключена от възможността да играе с кубчето на Рубик – незрящите, които по обективни причини не можеха да различат цветовете на различните елементи. С иновацията, която компанията, изпълняваща частни арт поръчки Emerald Models предлагат, играчката ще стане популярна и сред хората със зрителни проблеми, пише технологичният сайт Mashable.
Решението е максимално просто и елегантно. То идва под формата на кубче на Рубик от акрилна пластмаса, чиито елементи са изработени с шест различни повърхностни релефа, отговарящи за шестте цвята. Така при докосването им хората със зрителни проблеми ще могат точно да определят кой елемент на кой цвят отговаря.
За момента кубчето с „брайлова“ модификация все още не се продава, но от нея може да се поръчат отделни бройки на цена от по 100 долара.
Създател на кубчето на Рубик е унгарският скулптор и професор по архитектура Ерньо Рубик. Пластмасовата играчка е разпространена в четири варианта: 2×2×2 („Джобен куб“), 3×3×3 класически куб, 4×4×4 („Отмъщението на Рубик“) и 5×5×5 („Професорски куб“). Интересно за куба е неговото въздействие върху човешкото мислене. След усвояване на алгоритмите, и постоянни занимания с подреждането на кубчето, се постига т.нар. пространствено мислене - термин, заимстван от психолозите, подсказващ способността да се "гледа отстрани" на дадено събитие и да се предвиждат следващи такива.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката,
предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!