Никой не обича да виси в задръстване, но на всички ни се налага, при това често. Е, в Холандия вече съществува решение на проблема - хибрид между автомобил и хеликоптер. Превозното средство вози
като спортна кола на пътя, а в небето е по-тихо от повечето двигателни летателни апарати. Негови снимки може да разгледате тук.
Холандската компания PAL-V Europe NV, която разработва транспортното чудо, е приключила успешно тестовите полети на летящата кола PAL-V. Името ѝ идва от Personal
Air and Land Vehicle или "персонално въздушно и наземно превозно средство".
През последните две седмици на летище Gilze Rijen в Холандия са били проведени няколко успешни тестови полета, съобщава производителят.
Патентованото превозно средство лети във въздуха като жирокоптер. Жирокоптерът е комбинация от носещ винт, като при хеликоптер, и двигателен винт, намиращ се обикновено в задната част на машината. Носещият винт използва принципа на авторотация при хеликоптерите.
По пътя превозното средство се движи като спортен автомобил. То не изисква създаването на нова инфраструктура, защото използва съществуващите пътища и писти. Машината съчетава комфорта на автомобил
и пъргавината на мотоциклет, благодарение на патентованата си авангардна система за "накланяне".
Екип от инженери е работил по първите прототипи още от финализирането на концепцията през 2008 г. Известни институти като Холандската националната въздухоплавателна лаборатория и университетът
Делфт са участвали в разработката. Прототипът е бил напълно готов още през 2009 г.
PAL-V отговаря на съществуващите разпоредби, което означава, че превозното средство може да участва както в пътното движение, така и във въздухоплаването.
"Много сме горди да обявим успешния първи полет на PAL-V. Сега очакваме покани от инвеститори, които да създадат бъдещето с нас”, коментира Робърт Дингеманс, главен изпълнителен
директор и съосновател на компанията.
Към иновативната машина има голям интерес, става ясно от неговите думи. "Преди обявяването на тестовите полети, вече имахме база от потенциални клиенти и дилъри, които искат да бъдат част от
този вълнуващ проект", обясни той.
По въздух машината може да измине между 350 и 500 км, в зависимост от горивото, което се използва, допълнителния товар и климатичните условия. По земя пък превозното средство може да извърши пробег
от около 1200 км.
Скоростта му достига до 180 км/ч както по земя, така и по въздух. Първоначално то ще се зарежда с бензин, но впоследствие производителят предвижда да представи негови версии, движещи се на биодизел и биоетанол.
Получаването на лиценз за управление на жирокоптера ще изисква 20-30 часа обучение, допълват от PAL-V Europe NV.
Тази статия ви хареса? Станете фен на страницата на Еcon.bg във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката,
предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!