Онлайн справките в НОИ са ползвани 10 млн. пъти през 2018 година

26.02.2019 | 11:55
по статията работи: econ.bg
Статистиката отчита, че само за 12 месеца общият им брой е нараснал с повече от един милион. Докато през 2017 г. потребителите са ползвали онлайн услугите 8,7 милиона пъти, то през 2018 г. числото надминава 9,9 милиона
Онлайн справките в НОИ са ползвани 10 млн. пъти през 2018 година
Снимка: под лиценза на creative commons

Заявките за достъп до електронните услуги на Националния осигурителен институт (НОИ) вече са близо 10 милиона годишно. Това показва анализ на институцията за предоставените онлайн справки и административни услуги през 2018 г. Статистиката отчита, че само за 12 месеца общият им брой е нараснал с повече от един милион. Докато през 2017 г. потребителите са ползвали онлайн услугите 8,7 милиона пъти, то през 2018 г. числото надминава 9,9 милиона. Това прави увеличение от над 13%.    

Електронната услуга с най-голямо нарастване е „Справка за социално осигуряване по ЕГН – текущо състояние“, чието потребление се е увеличило драстично и е достигнало 712 032 пъти през миналата година. Сред справките със сериозно увеличение на използваемостта са още „Справка за изплатени парични обезщетения за безработица“ и „Справка за регистрирани заявления за отпускане на парични обезщетения за безработица“, като заявките за тях са нараснали съответно с 57,7% и 36,5%.

Изчисляването на прогнозен размер на пенсията също е привлякло повече потребители - електронния калкулатор е ползван 689 847 пъти или с близо 28% повече от предходния период. На стабилни нива остава и най-популярната е-услуга на института – „Справка за представени в НОИ документи и изплатени обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване (ДОО)“. За поредна година клиентите са се възползвали от нея над 5 милиона пъти.

Данните сочат още, че общото потребление на административните електронни услуги на НОИ се е покачило двойно.

През интернет страницата си Националният осигурителен институт предоставя достъп до над 70 е-услуги - онлайн справки със свободен или ограничен достъп, електронни административни услуги и различни форми за контакт. Чрез тях голяма част от клиентите на НОИ могат да получат търсената от тях услуга бързо и без да се налага да посещават офисите на институцията. 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Катаджия спира кола... - Защо карате с превишена скорост? - Ами заседях се с приятели, празнувахме Великден, а пък жената сигурно се е притеснила. - Какъв Великден, той мина преди няколко...
На този ден 17.06   1631 г. – Мумтаз Махал умира по време на раждане. В нейна чест съпругът ѝ, азиатският владетел Шах Джахан, построява за 17 години двореца гробница Тадж Махал (дн....