Търсенето на хибриди измества интереса от пропан-бутана и метана

08.05.2019 | 12:20
по статията работи: econ.bg
Търсенето на нови дизелови автомобили през първото тримесечие на годината спада с около 18% спрямо същия период на миналата година както в Европа, така и в България
Търсенето на хибриди измества интереса от пропан-бутана и метана
Снимка: под лиценза на creative commons

Търсенето на нови дизелови автомобили през първото тримесечие на годината спада с около 18% спрямо същия период на миналата година както в Европа, така и в България, сочат разпространените днес данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). Разминаването е 0.3%, като в страните от ЕС сделките с тях са със 17.9% по-малко от периода януари - март 2018 г., а у нас намалението е с 18.2%.

Причините са ясни - скандалът с измамите при разхода на гориво и въвеждането на все повече зони, в които дизелови коли няма да се допускат. В повечето случаи ограниченията са за стари дизели, но покрай общата истерия страдат всички модели, въпреки че предлаганите сега на пазара коли често са по-малко цапащи от бензиновите си аналози.

При това положение през първото тримесечие на годината около 60% от продадените нови коли в ЕС са на бензин, а по-малко от една трета ползват дизел. Моделите на алтернативни горива - ток, газ и т.н., формират 8.5% от сделките в страните от ЕС. Само автомобилите с електромотор - електромобили и хибриди, държат 2.5% от пазара.

От петте големи пазара единствено в Германия няма спад в търсенето на бензинови коли, където дори се отчита намаляване на популярността им с почти 6%. В същото време в Италия скокът в търсенето е над 21 на сто.

В същото време от всички обхванати от статистиката страни само в Германия, Естония, Латвия и Литва продажбите на дизели са по-големи от първото тримесечие на предходната година.

В ЕС търсенето на автомобили на алтернативни горива скача с близо 26%. Най-голяма заслуга за ръста имат плъгин хибридите и електромобилите, от които са продадени с 40% повече коли (99 174 бройки). Поглед само към сделките с електромобили сочи скок в търсенето с 84.4%.

При хибридите, които не се зареждат от електрическата мрежа, продажбите са се повишили с 33.3%, а от колите на пропан-бутан и метан са продадени със 7.2% по-малко.

В България търсенето на бензинови автомобили се увеличава с 15%, като стига 5232 бройки. Купените дизели са 3936 при 4810 година по-рано.

Продадените електромобили през тримесечието са 94, или с 96% повече от януари - март 2018 г. При плъгин хибридите скокът при регистрациите е над 157%, но формиран от едва 18 автомобила. Ако говорим за класическите хибридни модели, там търсенето нараства със скромните 10.7%, като са купени 272 такива коли.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
- Келнер, какво пие русата дама в ей там??? - Скъпо 32-годишно уиски, господине... - Аха... Поднесете ѝ тогава три бучки лед от мен!!!
На този ден 11.12   361 г. – Император Фравий Клавдий Юлиан влиза в Константинопол, поемайки по този начин властта в цялата Римска империя. 1792 г. – Френската революция:...