Шест нови водещи производители на електроника се присъединиха към организацията Smart TV Alliance, предлагаща обща платформа за приложения и услуги за интелигентните телевизори Smart TV, съобщиха от Алианса.
Сред новите членове на Smart TV Alliance са технологични производители като японските Panasonic, ABOX42 и германската TechniSat и доставчици на решения като щатския технологичен колос IBM и Specific Media – американска компания, също оперираща в тази област.
Влизайки в организацията, въпросните компании ще могат да използват и развиват едни и същи дигитални приложения за разнородни платформи. Проектът Smart TV Alliance e създаден през 2012 г. от други големи играчи пазара на „умни“ телевизори, сред които са корейската LG Electronics, холандската TP Vision и японската Toshiba. Впоследствие към него се присъединяват японската YuMe, корейската Obigo и щатският производител на чипове Qualcomm.
Тяхната цел е създаването на подобрена екосистема от услуги, чието функциониране не зависи от употребата на традиционните интернет платформи. С нея производителите на техника ще получат по-бърз достъп до качествено съдържание. Обединението подпомага програмистите да използват едно и също приложение за няколко разнородни платформи и същевременно им предоставят богат набор от услуги.
„Членовете на Smart TV Alliance подобряват фрагметираната пазарна ситуация, като предоставят най-доброто изживяване за потребителите“, коментира Ричард Чои, президент на Smart TV Alliance и представител на LG Electronics.
„Сега програмистите могат да се концентрират по-добре върху качеството на работата си. Вместо да работят спрямо индивидуалните очаквания на всеки отделен производител, те оползотворяват максимално своята креативна енергия и създават иновативни приложения и услуги, подходящи за много производители“, допълни Чои.