В България има около 40 компании, които оперират в гейминг индустрията. В световен мащаб видео игрите са една от най-значимите развлекателни индустрии, и като приходи, които генерират, и като културен отпечатък. Това каза Мартин Кадинов, регионален мениджър на ESL за Югоизточна Европа и съорганизатор на GDS, пред Bloomberg TV Bulgaria.
"В икономиката на свободно време все по-голяма част от времето се заема от интерактивни забавления и в частност - от видео-игрите", заяви още Кадинов.
"ESL е световният лидер в организацията на състезания за видео-игри или т.нар. електронни спортове. Идеята е, че видео-игрите са също видове спорт, както са волейболът, футбол, шах, кърлинг. Като един културен феномен от 90-те години видео-игрите набират все по-голяма популярност. Човекът се старае да се състезава на всяко възможно ниво и видео-игрите не изостават в това отношение. По настоящем това е спорт за много и любим начин за прекарване на времето и има публика от стотици милиони в цял свят. ESL организира подобни турнири вече близо 20 години", допълни той.
GDS е събор за разработчици на видео-игри и е инициатива, която реализираме с цел сплотяване и колаборация в сектора в България, който не е огромен, не е и никак малък и има своите интересни възможности, обясни Кадинов.
"Гейминг културата в България със сигурност не е на нивото на тази в Швеция, но и в България има много хора, които играят видео игри. Разширява се аудиторията, но игрите не успяват да намерят своята позиция в обществения дебат. Все още има хора, които считат че те генерират агресия, а за други са просто загуби на време. Докато в една държава като Швеция обществото е много по-толерантно към различния", каза още експертът.