Инструкция № И-6 от 24 юни 2003 г. за реда на издаване, отчитане, съхранение и унищожаване на служебни карти на служителите - граждански лица от административните структури на Министерството на отбраната

МО

Държавен вестник брой: 60

Година: 2003

Орган на издаване: МО

Дата на обнародване: 25.08.2005

Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1.

С тази инструкция се урежда редът за издаване, водене на отчет, съхраняване и унищожаване на служебните карти на служителите - граждански лица от административните структури на Министерството на отбраната (МО).

Чл. 2.

Служебната карта е официален документ, който се издава на служител, който работи по служебно или трудово правоотношение в административните структури на Министерството на отбраната.

Глава втора
СЪДЪРЖАНИЕ И ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ НА СЛУЖЕБНАТА КАРТА

Чл. 3.

Служебната карта (приложението) съдържа:
1. лични данни - собствено, бащино и фамилно име на служителя, единен граждански номер, пол, кръвна група, снимка;
2. служебни данни - административна структура на МО, в която работи лицето, длъжност, номер и дата на издаване на картата, подпис на длъжностното лице, упълномощено от министъра на отбраната да издава служебните карти, и печат на Министерството на отбраната.

Чл. 4.

(1) Служебната карта легитимира служителя на Министерството на отбраната при:
1. преглед и лечение във Военномедицинската академия;
2. ползване на военните почивни домове;
3. ползване на военните магазини;
4. ползване на спортните бази и съоръжения на Министерството на отбраната;
5. ползване на военните клубове, ведомствените столове и ресторанти, хотели и общежития, паркинги и гаражи.
(2) Служебната карта удостоверява пред всички структури, подчинени на министъра на отбраната, че лицето - ползвател на картата, е служител в административните структури на Министерството на отбраната.

Глава трета
РЕД ЗА ИЗДАВАНЕ, ВОДЕНЕ НА ОТЧЕТ, СДАВАНЕ И УНИЩОЖАВАНЕ НА СЛУЖЕБНИТЕ КАРТИ

Чл. 5.

Служебна карта се издава на гражданското лице, което е встъпило в трудово или служебно правоотношение с Министерството на отбраната при издадена заповед за назначаване или сключен трудов договор.

Чл. 6.

Служебната карта важи до прекратяване на правоотношението с Министерството на отбраната.

Чл. 7.

Дейността по издаване на служебните карти се извършва от отдел "Човешки ресурси" в дирекция "Административно и информационно обслужване".

Чл. 8.

Отдел "Човешки ресурси" води регистър за отчет на служебните карти.

Чл. 9.

(1) Служебната карта се издава в 7-дневен срок от:
1. издаване на заповедта за назначаване или сключване на трудовия договор;
2. от настъпилата промяна в служебните данни, посочени в служебната карта.
(2) Служебната карта се издава и при:
1. промяна на личните данни на служителя, които са посочени в служебната карта;
2. загубване, кражба, негодност или унищожаване по невнимание. В тези случаи издаването на картата става по инициатива на служителя чрез подаване на молба до директора на дирекция "Административно и информационно обслужване".
Срокът по ал. 1 започва да тече от датата на подаване на молбата.

Чл. 10.

Всеки служител носи лична отговорност за съхраняването и опазването на служебната карта.

Чл. 11.

При прекратяване на правоотношението - основание за издаване и ползване на служебната карта, служителят незабавно я връща в отдел "Човешки ресурси" срещу подпис в обходния лист и в регистъра за отчет на служебните карти.

Чл. 12.

Когато загубването, открадването, негодността или унищожаването по невнимание на служебната карта е по вина на служителя, може да му бъде търсена дисциплинарна отговорност.

Чл. 13.

Негодните и върнатите служебни карти се унищожават веднъж годишно от комисия, определена със заповед на главния секретар на Министерството на отбраната.

ДОПЪЛНИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА

§ 1. "Административни структури на Министерството на отбраната" са структурите, посочени в Устройствения правилник на Министерството на отбраната.

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 2. Инструкцията се издава на основание чл.35, ал. 1, т. 26 от Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България.

§ 3. Изготвянето и връчването на служебните карти на служителите на Министерството на отбраната, назначени по трудови и служебни правоотношения, се извършва в срок до 30.IХ.2003 г.

Приложение
към
чл. 3

Съдържание на служебната карта

лице на служебна карта

гръб на служебна карта

На лицевата страна на служебната карта се изписват:

1) личните данни на служителя - собствено, бащино и фамилно име, пол, ЕГН, снимка;
2) номерът на служебната карта - състои се от: серия - указва вида на правоотношението:
- ТП - трудово правоотношение;
- ДС - държавен служител; номер - поредния номер от регистъра за водене на отчет на служебните карти.

На гърба на служебната карта се изписват:

1) служебните данни - структура, в която е назначен служителят, и заемана длъжност;
2) личните данни на служителя - кръвна група и резус-фактор;
3) датата на издаване на служебната карта;
4) длъжността и подписът на упълномощеното лице да издава служебните карти;
5) печат на Министерството на отбраната.

Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив